آفتاب
به بهانه آغاز فصل سرما؛

آلمان روند پذیرش پناهجو را کند کرد

آلمان روند پذیرش پناهجو را کند کرد

برلین در راستای عادی سازی شرایط حاکم بر مرزهای آلمان، تدابیر سختگیرانه تری را برای پذیرش پناهجویان خاورمیانه اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، آلمان و اتریش دیروز جمعه موافقت کردند تا با عادی سازی شرایط حاکم بر مرزهای دو کشور، محدودیت هایی بر روند ورود پناهجویان خاورمیانه اعمال کنند.

گفته می شود که بهانه دولت برلین برای پذیرش تعداد کمتری از مهاجرین وخامت اوضاع جوی و شرایط نامساعدی است که با فرا رسیدن فصل سرما بر قاره اروپا حاکم می شود. یکی از دلایل آلمان برای اتخاذ چنین تصمیمی مرگ ۱۷ کودک در جریان عبور قایق های حمل پناهجو از دریای مدیترانه بوده است.

طی تصمیم جدید، ورود پناهجویان از ۵ گذرگاه مرزی اتریش- آلمان در راستای آنچه که عادی سازی اوضاع مرزی خوانده می شود، محدود خواهد شد.

ناگفته نماند که آلمان در اواسط ماه سپتامبر گذشته نیز تدابیر امنیتی بیشتری را در مرز ۸۰۰ کیلومتری خود با اتریش اتخاذ کرد تا روند پذیرش پناهجویانی را که از بحران های خاورمیانه می گریزند، کند کند.

دولت برلین قرار است تا پایان سال میلادی جاری (۲۰۱۵) پذیرای حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون پناهجو باشد. اتخاذ این تصمیم با توجه به رشد منفی جمعیت آلمان و نیاز به نیروی کار ارزان امری قابل توجیه به نظر می آید حال آنکه احزاب راستگرا که سیاست های ضد مهاجرتی را دنبال می کنند به شدت با ادامه این روند مخالف هستند.

کد N1010369

وبگردی