آفتاب

مشکلات تنفسی ناشی از بارندگی را خودسرانه درمان نکنید

مشکلات تنفسی ناشی از بارندگی را خودسرانه درمان نکنید

یک متخصص بیماری‌های ریوی گفت: وجود عوامل حساسیت‌زا در فضا موجب بروز مشکلات تنفسی پس از بارندگی می‌شود و ضرورت دارد افراد در این شرایط از منزل خارج نشوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر حشمت‌اله توکل اظهار کرد: در فصل پاییز چند سال اخیر در خوزستان و به خصوص شهر اهواز با موج نسبتا بزرگی از تشدید علائم بیماری‌های حساسیتی و تنفسی مواجه می‌شویم که عمدتا به صورت آلرژیک و آسم هستند.

وی ادامه داد: معمولا در خوزستان از اولین بارندگی در پاییز به مدت سه هفته این مشکلات تنفسی ادامه دارد و به مرور زمان این شرایط کاهش پیدا می‌کند.

متخصص بیماری‌های ریوی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز تصریح کرد: یک سری عوامل حساسیت‌زا در فضا وجود دارد که با اولین بارش باران فعال شده و در این شرایط برخی افراد به خصوص بیمارانی که دارای مشکلات زمینه‌ای از جمله آسم، آلرژی و بیماری قلبی هستند، دچار مشکلات تنفسی می‌شوند.

توکل افزود: در این زمان ضرورت دارد همه افراد به توصیه‌های ارایه شده توجه کامل داشته باشند. هنگام بروز مشکلات تنفسی در بارندگی توصیه می‌شود افراد به درمان خودسرانه نپردازند و به هیچ وجه برای کاهش علائم مشکلات تنفسی بدون دستور پزشک از داروهای گیاهی و اسپری‌های استنشاقی استفاده نکنند.

وی اظهار کرد: چنانچه علائم مشکلات تنفسی حاد باشد، لازم است فرد به اورژانس مراجعه کند. اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز نیز با در اختیار داشتن امکانات لازم درمان بیماران تنفسی برای ارایه خدمات مناسب آمادگی دارد.

این متخصص بیماری‌های ریوی توصیه کرد: در این روزها و هم‌چنین شرایط گرد و خاک از منزل خارج نشوید و در صورت لزوم، حتما هنگام خروج از خانه از ماسک مناسب و فیلتردار استفاده کنید. هم‌چنین در معرض عوامل محرک مانند هوای سرد قرار نگیرید. افراد سیگاری نیز در این شرایط بهتر است سیگار را کنار بگذارند.

انتهای پیام
کد N1010334

وبگردی