آفتاب

دیدار هیات‌های فتح و حماس در بیروت و نگرانی مقامات تل‌آویو

دیدار هیات‌های فتح و حماس در بیروت و نگرانی مقامات تل‌آویو

منابع فلسطینی از نشست هیات‌های فتح و حماس در لبنان و مذاکرات دو طرف درباره آشتی ملی و راه‌های حمایت و تقویت انتفاضه فلسطین خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عربستانی عکاظ با اعلام این خبر نوشت: در این دیدار که در بیروت، پایتخت لبنان برگزار شد موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، علی برکه، نماینده حماس در لبنان، جمال عیسی، اسامه حمدان، ابراهیم صلاح و احمد عبدالهادی از رهبران این جنبش حضور داشتند.

بنا به گزارش این روزنامه از جانب جنبش فتح نیز عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، فتحی ابو العردات، عضو شورای انقلابی فتح و اشرف دبور، سفیر فلسطین در لبنان حضور داشتند.

دو طرف در این دیدار درخصوص راه‌های حمایت از انتفاضه مردمی فلسطین و راه‌های تقویت آن و ادامه این انتفاضه در جهت تحقق اهداف مردم فلسطین گفت‌وگو کردند.

همچنین دو طرف بر لزوم پایان اشغالگری‌ها و توقف شهرک‌سازی‌ها و حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین بالاخص مسجدالاقصی در مقابل خطر تقسیم زمانی و مکانی آن گفت‌وگو کردند.

در همین راستا، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی از نگرانی مقامات تل‌آویو درباره دیدارهای سیاسی میان رهبران فتح و حماس خبر داد و نوشت که مقامات اسرائیل در این باره سکوت نکرده و مدعی‌اند که هدف این نشست‌ها "گسترش تروریسم" است.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که این نشست‌ها شمار زیادی از مقامات تل‌آویو را به شدت نگران کرده است.

انتهای پیام

کد N1010314

وبگردی