آفتاب

توافق مخالفان در اوگاندا برای معرفی یک کاندیدای ریاست جمهوری واحد

توافق مخالفان در اوگاندا برای معرفی یک کاندیدای ریاست جمهوری واحد

مخالفان دولت اوگاندا اعلام کردند، که بر روی یک کاندیدای ریاست جمهوری واحد توافق کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، معرفی کاندیدای واحد که از سوی مخالفان دولت اوگاندا مورد توافق قرار گرفت، می تواند باعث اتحاد این مخالفان علیه موسونی که از سال 1986 تاکنون این کشور را رهبری کرده و احتمال فراوان بازگشت دوباره او به قدرت وجود دارد، شود.

با وجود این که هنوز کاندیدای واحد مخالفان انتخاب نشده اما "کیزا بسیگیه"، رهبر مجمع تغییر دموکراتیک و کاندیدای سه دوره انتخابات به همراه اماما امبابزی، نخست وزیر سابق اوگاندا به طور اصولی روی معرفی یک کاندیدای واحد توافق کردند.

آنها در بیانیه مشترکی گفتند: ما طبق توافق به عنوان یک ائتلاف و با معرفی یک کاندیدای ریاست جمهوری وارد رقابتهای انتخاباتی خواهیم شد.

در ماه سپتامبر تلاشهای مخالفان دولت اوگاندا برای معرفی یک کاندیدای ریاست جمهوری برای ائتلاف دموکراتیک به دنبال شکست آنها در توافق بر سر این که کاندیدا چه کسی باشد فروپاشید.

موسونی، که تقریبا سه دهه است در اوگاندا قدرت را در دست دارد پیشتر به عنوان کاندیدای جنبش مقاومت ملی حاکم در این انتخابات که قرار است در ماه فوریه برگزار شود مورد پذیرش قرار گرفته است.

رهبران اصلی مخالفان دولت اوگاندا از اعضای سابق حزب حاکم این کشور بوده و به شدت تلاش می کنند تا یک کاندیدای مناسب برای این انتخابات معرفی کنند.

بسیگیه که زمانی دکتر شخصی موسونی بود، گفته است که به دنبال شکست در انتخاباتهای سالهای 2001، 2006 و 2011 دیگر در انتخابات ریاست جمهوری اوگاندا کاندید نخواهد شد. وی مدعی شده که برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در کشورش غیرممکن است.

انتهای پیام

کد N1010294

وبگردی