آفتاب
در نشست گفت‌وگوهای منامه؛

وزیر خارجه عربستان جنگ یمن را رو به پایان خواند

وزیر خارجه عربستان جنگ یمن را رو به پایان خواند

وزیر امور خارجه عربستان در نشست "گفت‌وگوهای منامه" به بیان دیدگاه‌های کشورش درباره عراق، سوریه، یمن و مبارزه با تروریسم پرداخت.

وزیر امور خارجه عربستان در نشست "گفت‌وگوهای منامه" به بیان دیدگاه‌های کشورش درباره عراق، سوریه، یمن و مبارزه با تروریسم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در سخنان خود در جمع حاضران در نشست منامه درباره عراق گفت: ما خواهان اجرای اصلاحات در عراق هستیم. مادامی که اصلاحات در این کشور انجام نشود شرایط عراق بهبود نخواهد یافت. انجام اصلاحات در عراق باعث می‌شود که زمینه‌ای برای ظهور داعش در این کشور نیز از بین برود.

عادل الجبیر در این سخنان به بحران سوریه و مواضع کشورش در قبال دمشق نیز پرداخت و ادعا کرد که وجود بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه ریشه اصلی بحران در این کشور عربی است.

وی گفت: مادامی که بشار اسد در قدرت باشد این کشور محیطی جذاب برای تروریست‌ها در سراسر جهان خواهد بود و آنها به سوریه پر از آشوب جذب می‌شوند.

وزیر خارجه عربستان جنگ در یمن را نیز در حال پایان خواند و ادعا کرد که دولت مشروع یمن در حال تکمیل پیشروی‌های خود در یمن است و عربستان نیز در کنار دیگر اعضای ائتلاف به کمک‌های خود به نیروهای "مشروع" در یمن ادامه می‌دهد.

عادل الجبیر ادامه داد: حوثی‌ها و نیروهای هم‌پیمان آنها در یمن نیز به نصایح بین‌المللی گوش دادند و اعلام کردند که قطعنامه سازمان ملل را می‌پذیرند. ما از این روند استقبال می‌کنیم و امیدواریم به زودی شاهد یمنی با ثبات و دموکرات باشیم.

وزیر خارجه عربستان در بخش پایانی خود به مقوله مبارزه با تروریسم در شکل گسترده آن پرداخت و گفت: برای مقابله با تروریسم و گسترش نفوذ القاعده و داعش در جهان و به ویژه خاورمیانه نیاز داریم که پایه‌های اقتصادی در کشورهای شاهد این پدیده شوم را تحکیم بخشیم.

وی گفت: با تقویت بنیه اقتصادی کشورهای خاورمیانه که از ظرفیت‌های اقتصادی مناسبی نیز برخوردارند می‌توانیم برای طولانی مدت با پدیده تروریسم مقابله کنیم.

انتهای پیام

کد N1010292

وبگردی