آفتاب
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:

پاکستان حق دارد از سلاح اتمی برای دفاع از خود استفاده کند

پاکستان حق دارد از سلاح اتمی برای دفاع از خود استفاده کند

«قاضی خلیل الله» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: پاکستان یک کشور هسته ای مسئول است و حق دارد برای دفاع از خود از سلاح اتمی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «صدای آمریکا»، به دنبال سفر «نواز شریف» به آمریکا و دیدار با «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور، بیشترین خبرهایی که رسانه ها در این باره بیان کردند این بود که آمریکا حاضر است در قبال محدود کردن برنامه هسته ای پاکستان، امتیازات هسته ای را برای این کشور قائل شود.

به دنبال این خبرها و پس از بازگشت «نواز شریف» از آمریکا ، «قاضی خلیل الله» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در سخنرانی خود در یک سمینار بدون نام بردن از کشور خاصی بیان داشت: قدرت های جهانی به جای درخواست های غیر معقول که تنها براساس تامین منافع امنیتی خودشان هست به این بیاندیشند که عواقب این درخواست چیست و چه نتایجی در پی خواهد داشت.

علاوه بر این وی هم چنین طی گزارش هفته ای خود در وزارت خارجه پاکستان بیان داشت: پاکستان هیچ گونه فشار و تهدیدی را در این زمینه قبول نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: پاکستان یک کشور هسته ای مسئول است و ما حق داریم برای دفاع از کشورمان از سلاح اتمی استفاده کنیم.

وی هم چنین با اشاره به ادامه روند درگیری های هند و پاکستان در خطوط مرزی دو کشور بیان داشت:  پاکستان برای مقابله با اقدامات تجاوزکارانه هند در حال تدارک سلاح های هسته ای در سطح محدود است.

وی تصریح کرد: با توجه با وضعیت موجود امکان تغییر در سیاست های پاکستان در مورد برنامه هسته ای  این کشور در آینده نزدیک بسیار کم است.

کد N1010283

وبگردی