آفتاب

داووداوغلو: عملیات اخیر علیه گروه رسانه‌ای "کوزا ایپک" کاملا قانونی بود

داووداوغلو: عملیات اخیر علیه گروه رسانه‌ای "کوزا ایپک" کاملا قانونی بود

نخست وزیر ترکیه توقیف گروه رسانه‌ای "ایپک کوزا" و 23 شرکت دیگر از سوی یک دادگاه محلی را "کاملا قانونی" اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری ان.تی.وی اعلام کرد: درست نیست که ورود پلیس به ساختمان گروه رسانه‌ای کوزا ایپک و ممانعت از فعالیت آنها را به طور مستقیم به دولت ربط داد.

فعالیت این گروه رسانه‌ای و چندین شرکت دیگر در راستای سرکوب طرفداران فتح‌الله گولن انجام گرفته است.

روز چهارشنبه پلیس با استفاده از گاز اشک آور وارد ساختان دو شبکه خبری وابسته به گروه رسانه‌ای کوزا ایپک شد و پخش زنده این دو شبکه را قطع کرد.

داووداوغلو گفت: من به روشنی و به صراحت اعلام می‌کنم که این اقدام پلیس کاملا قانونی بوده است. اعلام هرگونه دخالت از طرف ما کاملا بی اساس است.

او در ادامه آورد، حتی اگر می‌خواست در این باره دخالتی داشته باشد، حتما این کار را چند روز مانده به برگزاری انتخابات انجام نمی‌داد.

وی افزود: البته که در ترکیه آزادی مطبوعات وجود دارد و ما به این اصل احترام می‌گذاریم اما این درست نیست که هر تصمیم قضایی را بر اساس دیدگاه خود مورد ارزیابی قرار داده و تصور شود که برخی حرفه‌ها به گونه‌ای هستند که نمی‌توان به آنها دست زد.

داووداوغلو در ادامه از همه خواست که به روند قضایی پیش رو احترام بگذارند.

هم چنین رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در این باره اعلام کرد که مسایل مختلف در پشت پرده حمایت از این گروه رسانه‌ای وجود دارد.

این در حالی است که آکین ایپک، از گروه رسانه‌ای کوزا ایپک در واکنش به اتهامات وارده، هر گونه انتقال پول به خارج از کشور را رد کرد.

انتهای پیام

کد N1010261

وبگردی