آفتاب
رحماندوست با هشدار نسبت به «نفوذ» اعلام کرد؛

تلاش برخی شرکت‌های آمریکایی برای اسپانسری فدراسیون‌های ورزشی

تلاش برخی شرکت‌های آمریکایی برای اسپانسری فدراسیون‌های ورزشی

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، با اشاره به مقوله «نفوذ» به بهانه برجام، از تلاش برخی شرکت‌های آمریکایی برای ارتباط با تیم‌ها و فدراسیون‌های ورزشی ایرانی و اسپانسری آنها خبر داد.

مجتبی رحماندوست در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ابلاغ نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور برای اجرای مشروط برجام اظهار داشت: همواره دغدغه دلسوزانی که اسم آنها را دلواپسان گذاشته اند، این بوده است که مسیر برجام به جایی که خلاف مصالح نظام است منتهی نشود.

وی افزود: ما نه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی بدون تایید رهبری، دل بسته بودیم و نه به مصوبه مجلس، بعد از این هم نگران اینکه این مسیر مطلوب مصالح انقلاب نباشد، هستیم، اما زمانی که حضرت آقا وارد میدان می شوند دیگر کسی نسبت به ماجرا تردید پیدا نمی کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: نه تنها مردم نسبت به ایشان تردیدی پیدا نمی کنند، بلکه آن دسته از نمایندگان مجلس که مخالف مسیر طی شده بوده اند یا نمایندگانی که نگران بودند که حتما برجام باید تصویب شود، همه اینها در این موضوع که مسئله توسط رهبری باید خاتمه یابد، مشترک و متفق‌القول بوده اند.

رحماندوست در توضیح این نکته گفت: آن کسانی که به شدت مخالف برجام بودند، از سخنان رهبری چنین برداشتی می کردند و آنهایی هم که شدیدا موافقت می کردند باز چنین برداشتی داشتند و به نظر می رسید این نوعی اختلاف برداشت در این موضوع وجود داشت و شاهد ماجرا هم آن ۲۱ رایی بود که در مرحله تصویب جزئیات طرح اجرایی برجام بیشتر از تصویب کلیات وجود داشت، یعنی رای ۲۱ نفر از مخالفت با برجام به موافقت تغییر یافته بود.

وی ادامه داد: با تصویری که آقای لاریجانی از نوع مصالح نظام در مجلس مطرح کرد و این عبارات که در کشور قواره هایی وجود دارد که باید رعایت کنیم، موضوع را به گونه ای به مصلحت های مدنظر رهبری و نظام منتسب می کردند، اما در نهایت رهبری به طور مستقیم پا در میدان گذاشتند و دیگر موضوع از مرحله برداشت های مختلف عبور کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در نامه خود ۹ بند قرص و محکم را مطرح کردند و همین باعث شد تا آن کسانی که برداشت های متفاوتی نسبت به دیدگاه های رهبر معظم انقلاب داشتند، الان خیالشان آسوده شده است. بنابراین این نامه باعث آرامش و وفاق در کشور شد و این همان چیزی بود که به آن نیاز داشتیم تا از انشقاق و شکاف جلوگیری شود و به همین دلیل باید شاکر درگاه خداوند باشیم که چنین جایگاهی در کشور وجود دارد.

اگر دل مجریان برای لبخند کدخدا لک زده باشد، رفت و آمد هیاتهای سیاسی و اقتصادی خطرناک می‌شود

رحماندوست در ادامه با اشاره به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع نفوذ دشمن به بهانه برجام و نیز با یادآوری رفت و آمدهای مکرر هیات های سیاسی و اقتصادی غربی به تهران در ماه های اخیر، گفت: رفت و آمد افراد و هیات های خارجی و منافع و مضرات این رفت و آمدها، به مجریان ما بستگی دارد؛ اگر مجریانی داشته باشیم که مانند رهبری مخالف نفوذ غرب در کشور باشند، این رفت و آمدها می تواند کنترل شده و بی خطر باشد و اگر مجریان ما کسانی باشند که دلشان برای راضی بودن و لبخند کدخدا لک زده باشد، این رفت و آمدها می تواند بسیار خطرناک باشد.

وی عنوان کرد: برای تحلیل این رفت و آمدها و آثار آنها، باید دید چه کسانی آنها را راه انداخته اند و چگونه این مسائل را مدیریت می کنند. بنابراین این گونه اقدامات بنا به شرایطی می تواند هیچ خطری برای کشور نداشته باشد و یا کاملا خطرناک باشد.

تلاش برخی شرکت‌های آمریکایی برای اسپانسری تیم ها و فدراسیون های ورزشی/ ارتباط‌گیری مایکروسافت با فدراسیون تیر و کمان

این نماینده مجلس در همین رابطه به نمونه هایی از موارد قابل تامل در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: اخیرا سراغ فدراسیون ها و تیم های ورزشی آمده اند و با توجه به اینکه ورزش از قدیم تاکنون نیاز به اسپانسر و حامی دارد، تحت عنوان اسپانسر یک تیم، یک شرکت آمریکایی وارد شده و پول پرداخت می کند و همین وسیله نفوذ آنها می شود.

رحماندوست تصریح کرد: در این رابطه شرکت مایکروسافت سراغ فدراسیون تیراندازی با کمان آمده و وقتی از آنها سوال می کنیم که چرا قبول کرده اند، می گویند این شرکت یک شرکت چندملیتی است؛ چه کسی است که نداند مایکروسافت بالذات یک شرکت آمریکایی است، ولو اینکه هویت بعدی آن به یک شرکت چندملیتی تبدیل شده باشد.

وی افزود: برخی خبرها نیز به صورت جسته و گریخته به گوش می رسد و همانطور که در ادبیات ما هست که تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها، رد پایی از آنها احساس می شود؛ از جمله شرکت مک‌‍‌دونالد و امثال آنها مطرح می شود که باید توجه کرد که این ها مجموعه های درآمدزایی برای ایران نیستند و نه منشاء تولید هستند و نه فناوری از آنها نصیب ما می شود. این قبیل شرکت ها و از جمله آرم مک‌دونالد پرچم نفوذ آمریکا در کشورهاست و بیش از آنکه ماهیت اقتصادی داشته باشند، ماهیت سیاسی دارند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: بنابراین اگر احتمالا چنین مجموعه هایی وارد کشور ما شوند، نخستین دیواره های شیشه ای که از آنها نصب شود، احتمالا نخستین سنگ ها نیز به سمت آنها پرتاب می شود.

رحماندوست همچنین درباره شیوه مطلوب و مناسب فعالیت هیات قوی، آگاه و هوشمند مدنظر رهبر انقلاب برای رصد روند اجرای برجام اظهار داشت: این تیم باید از کسانی باشند که در طول مذاکرات و پس از آن در نقد و ارزیابی مذاکرات نشان داده اند که بدون غرض ورزی، با نگاه کارشناسی روند مذاکرات را نقد می کنند. مجموعه آنها می تواند متشکل از تیم مذاکره کننده، اعضای شورای عالی امنیت ملی، مجلس و اساتید دانشگاه باشد.

کد N1010175

وبگردی