آفتاب

نخست‌وزیر مجارستان، جورج سوروس را به تضعیف اروپا متهم کرد

نخست‌وزیر مجارستان، جورج سوروس را به تضعیف اروپا متهم کرد

نخست‌وزیر مجارستان، "جورج سوروس" را به تضعیف اروپا متهم و تاکید کرد که وی و سایرین از طریق حمایت از پناهجویانی که از خاورمیانه سفر می‌کنند، اروپا را ضعیف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، "ویکتور اوربان،" نخست‌وزیر مجارستان تمایلی ندارد که تعداد بیشتری پناهجو وارد کشورش شوند. به گفته وی، جورج سوروس میلیاردر با حمایت از پناهجویان به اروپا خیانت می‌کند. اوربان تاکید کرد که یک توطئه چپ‌گرایان، انتقال‌دهندگان بانفوذ پول و رهبران غیرمنتخب در حال تضعیف اتحادیه اروپا هستند و تلاش دارند تا با بحران مهاجران کنار بیایند.

این مقام ارشد مجارستان یکی از سردمداران مخالف سیاست‌های مهاجرتی است که در مرزهای جنوبی کشورش با صربستان و کرواسی دست به ساخت حصار با سیم‌ خاردار زده است تا مانع ورود بیشتر مهاجران شود. اوربان در سخنرانی خود در بوداپست به عنوان مثال به سوروس متولد مجارستان اشاره کرد و درباره طرح‌های انتقال‌دهندگان بانفوذ پول، آنهایی که گمان ‌می‌کنند فراتر از ملت-کشور هستند و رهبران غیرمنتخب سخن گفت که ممکن است به واقعیت تبدیل شود.

وی افزود:‌ اگر ما اقدامی انجام ندهیم، به اروپا خیانت می‌شود و این قاره دیگر به شهروندانی که در آن زندگی می‌کنند، تعلق نخواهد داشت. تصور این بسیار سخت است که کشورهای اروپایی بزرگ با سرویس‌های اطلاعاتی کاملا کارآمد و عظیم برای موج گسترده ورود روزانه هزاران پناهجو آماده نبوده‌اند.

ویکتور اوربان تاکید کرد که قصد دارد طرح سهمیه اجباری اتحادیه اروپا برای جابجایی پناهجویان را به چالش بکشد و هیچ پناهجو و یا مهاجری که از غرب اروپا پس فرستاده شده‌اند، نپذیرد.

وی در مصاحبه‌ای رادیویی نیز گفت: چه کسی در اروپا اجازه داده است که مردم غیرقانونی وارد شده و سپس توزیع شوند. آنچه امروز رخ می‌دهد، اصلا مبنای دموکراتیک ندارد. اتحادیه اروپا دارد از سازمان و قانونی بودن به سمت هرج و مرج پیش می‌رود. مردم اروپا در حال بیدار شدن از خواب و درک این مساله هستند که مهاجرت یک سوال فرهنگی است و هویت ما در خطر است.

بیش از 700 هزار تن از مردمی که از جنگ و فقر فرار کرده‌اند و بیشتر آنها پناهجویانی از درگیری های سوریه هستند، تاکنون وارد اروپا شده‌اند و عمدتا به سمت آلمان و سوئد می‌روند.

انتهای پیام

کد N1010171

وبگردی