آفتاب

پوروشنکو ششمین ثروتمند اوکراین؛ رشد دارایی‌ها به‌رغم جنگ

پوروشنکو ششمین ثروتمند اوکراین؛ رشد دارایی‌ها به‌رغم جنگ

ارزش دارایی‌های رئیس‌جمهوری اوکراین به رغم‌ بحران اقتصادی و درگیری‌ها افزایش یافته اما ثروت سایرین در این کشور در لیست سالیانه ثروت کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری 50 ساله و تحت حمایت غرب اوکراین، امپراتوری تجاری‌ دارد که از شکلات تا کنترل رسانه‌ها را شامل می‌شود و همچنان در کنترل اوست.

هفته نامه مستقل «نوویه ورمیا» (Novoye Vremya) اوکراین اعلام کرد که این مقام ارشد اوکراینی در رتبه ششمین ثروتمند این کشور قرار گرفته است.

براساس این گزارش، ثروت وی با 20 درصد رشد به 979 میلیون دلار رسیده و طبق گفته خودش دیگر میلیاردر نیست. پوروشنکو کنترل یکی از شبکه‌های تلویزیونی پربیننده را در اختیار دارد و به وعده واگذاری امپراتوری شکلاتی خودش عمل نکرد و بهانه‌اش کمبود سرمایه‌گذاری خارجی بود.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین به این گزارش واکنشی نداشته است. براساس گزارش هفته نامه مذکور، ثروت پوروشنکو در بحبوحه درگیری‌ها در شرق اوکراین و به دلیل افزایش ارزش شکلات صعود داشته است. در صدر لیست مذکور "رینات اخمدف"، غول بازار آهن اوکراین قرار داد و در برخی از گزارش‌های رسانه‌های محلی از وی به عنوان مانع تلاش های پوروشنکو در متوقف کردن جنگ 18 ماهه در مناطق شرقی روس‌گرا نام برده می‌شود. ثروت وی با 56 درصد رشد به 5 / 4 میلیارد دلار افزایش یافته است.

انتهای پیام

کد N1010109

وبگردی