آفتاب
نماینده مردم مریوان:

ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان اشتغال پایدار را به دنبال دارد

ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان اشتغال پایدار را به دنبال دارد

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

امید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، در رابطه با تصویب پیشنهاد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان گفت: پس از تصویب این پیشنهاد از سوی شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی باید این لایحه به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی افزود: سعی می شود تصویب این مهم در مجلس بدون اتلاف وقت صورت گرفته و جهت تایید به شورای نگهبان ارسال و پس از اخذ تایید این شورا جهت اجرا به دولت ابلاغ شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد، توازن منطقه ای را فلسفه وجودی مناطق آزاد تجاری دانست و عنوان کرد: اشتغال پایدار، ارزآوری و رشد تولید ملی از جمله تاثیرات مطلوب ایجاد این مناطق در کردستان است که می تواند زمینه ایجاد تحولی عظیم در حوزه اقتصاد استان را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت این مناطق توسط شورای مناطق آزاد و ویژه تجاری تعیین می شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید با حساسیت عمل کرده و مدیریت مناطق به افراد با تجربه و متخصص سپرده شود.

کریمیان با اشاره به اینکه این مسئله فرصت خوبی برای توسعه کردستان است، یادآور شد: تصویب ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان یکی از مطالبات مردم استان کردستان بود که با تلاش دولت تدبیر و امید در این استان تحقق یافت.

انتهای پیام

کد N1010027

وبگردی