آفتاب

آمریکا بمب‌های هوشمند به ترکیه می‌فروشد

آمریکا بمب‌های هوشمند به ترکیه می‌فروشد

آمریکا قصد فروش بمب‌های هوشمند به ارزش 70 میلیون دلار به ترکیه را دارد. این بمب‌ها جزو سیستم‌های تسلیحاتی مهمی هستند که واشنگتن پیشتر از فروش آنها به آنکارا امتناع می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری حریت، براساس اعلام پنتاگون، وزارت امور خارجه آمریکا فروش این بمبها را پس از آن تایید کرد که آژانس همکاری امنیت دفاعی به عنوان بخشی از وزارت دفاع به کنگره گفت که سیستمهای مشترک مهمات تهاجمی مستقیم به ترکیه فروخته خواهد شد. اکنون قانونگذاران آمریکایی 15 روز فرصت دارند تا مخالفت خود را به این اقدام اعلام کنند.

براساس گزارش‌ها ارتش ترکیه به این نوع سیستم ها خصوصا در بحبوحه افزایش درگیری میان نیروهای امنیتی ترکیه و شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) نیاز دارد. براساس بیانیه آژانس همکاری امنیت دفاعی، بسته فروش به ترکیه شامل بمب‌های ام ک 84 ، بی‌ال‌یو 109، ام ک 82 و همچنین 900 کیت بمب هوشمند، 100 کیت لیزر، 200 کلاهک و 1000 کپسول می‌شود.

ام ‌ک 84 مهماتی برای جنگنده های اف- 16 است که به منزله ستون فقرات ناوگان نیروی هوایی ترکیه محسوب می شوند و برای هدف گرفتن ساختمان‌های بزرگ، کارخانه‌ها، پل‌ها،‌ آشیانه هواپیما و پناهگاه‌های زیر زمینی استفاده می‌شوند. ام ک 82 برای هدف گرفتن تانک ها،‌ساختمان های کوچک و سایر اهداف زمینی به کار می‌رود. بی ال یو 109 را به عنوان نوعی بمب ضد پناهگاه موسوم به بانکر باستر می‌شناسند.

انتهای پیام

کد N1010009

وبگردی