آفتاب

تماس تلفنی اوباما با العبادی و تاکید بر حمایت از عراق در جنگ با داعش

تماس تلفنی اوباما با العبادی و تاکید بر حمایت از عراق در جنگ با داعش

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از امیر قطر در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق نیز آخرین تحولات منطقه و اوضاع امنیتی و روند جنگ با داعش در این کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با وی درباره اوضاع سیاسی-امنیتی عراق، روند جنگ با داعش و برخی مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

اوباما در این تماس تلفنی تاکید کرد که کشورش از عراق در جنگ علیه داعش حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه از پیشرفت‌های ارتش عراق علیه داعش در شهر بیجی ابراز خشنودی کرده و حمله نظامی فعلی نیروهای ارتش عراق برای درهم شکستن دژهای داعش در رمادی را ستود.

براساس بیانیه کاخ سفید، اوباما همچنین اعلام کرد که آمریکا همکاری‌هایش با دولت عراق برای حمایت از نیروهای ارتش این کشور را افزایش خواهد داد.

همچنین دو طرف بر پایبندی کامل خود به همکاری‌ با جامعه جهانی در جهت پایان دادن به تروریسم تاکید کردند.

اوباما پیشتر در گفت‌وگوی تلفنی با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با وی درخصوص آخرین تحولات خاورمیانه به ویژه مساله سوریه گفت‌وگو کرده بود و دو طرف "بر لزوم حمایت از مخالفان «میانه‌رو» سوریه" تاکید کردند.

همچنین دو طرف بر اهمیت ادامه مذاکرات صلح در لیبی تحت نظارت سازمان ملل تاکید و اعلام کردند که به افزایش تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم به ویژه گروه تروریستی داعش در سطح گسترده‌تر پایبند هستند.

انتهای پیام

کد N1010008

وبگردی