آفتاب

پیام شیخ علی سلمان به کنفرانس منامه از زندان

پیام شیخ علی سلمان به کنفرانس منامه از زندان

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین از شرکت‌کنندگان در نشست "گفتگوی منامه" خواست تمام تلاش خود را برای آغاز مذاکرات جدی میان دولت بحرین و مخالفان این کشور با هدف دستیابی به راه‌حل سیاسی مطلوب به کارگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ علی سلمان ، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه مخالف در این کشور در پیامی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی "توییتر" با دعوت از سران کشورهای عربی حاضر در نشست "گفتگوی منامه"جهت برقراری شرایط یک گفتگوی جدی میان دولت آل خلیفه و معترضان در این کشور با هدف دستیابی به یک راه‌حل سیاسی مطلوب، خطاب به حاضران در نشست نوشت: شما قدرت طرح این مساله را در راستای یاری مردم مظلوم بحرین که حقوقشان هر روز بدون هیچ مانعی پایمال می‌شود، دارید. ‌

وی در ادامه این پیام خطاب به چهره‌های سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای حاضر در نشست امنیتی "گفتگوی منامه" اظهار داشت: امید است که همه شما از نظام بحرین بخواهید خواسته‌های عادلانه، مشروع و به حق مردم را محقق سازد.

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین ابراز امیدواری کرد که این پیام از داخل زندانی که هزاران زندانی مظلوم آزادی بیان در آن حبس شده‌اند به گوش همه برسد که همه آنها به دلیل آنکه به دنبال امنیت بوده‌اند اکنون در این جمع شده‌اند.

وی تاکید کرد: در این کشور مشکل مردم مظلومی که تحت فشار دستگاه امنیتی زندگی می‌کنند آن است که آنها از زندگی و آزادی بیان و نیز از ساده‌ترین حقوق انسانی خود بی‌بهره‌اند.

شیخ سلمان افزود: بیشتر مردم بحرین به دلیل پافشاری‌شان بر دموکراسی و احترام به حقوق بشر در تمامی سطوح از امنیت محروم بوده و مجبور به پرداخت مالیات‌های سنگینی هستند.

دبیر کل جمعبت الوفاق عنوان داشت: بحرین از فوریه 2011 شاهد یک انتفاضه مردمی گسترده است که تاکنون متوقف نشده و دستگاه امنیتی و رسانه‌های غیر شفاف این انتفاضه را از دید جهان پنهان می‌کنند. مردم بحرین خواهان دولتی منتخب، پارلمانی واقعی، دستگاه قضایی عادلانه و امنیت فراگیر هستند و این خواسته‌ها برای همه یکسان است پس از آنها حمایت کنید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بحرین هزاران زندانی، هزاران زخمی، صدها اخراجی، محروم و مبارز وجود دارد. در بحرین ملیت بحرینی به شکل غیرقانونی تقسیم می‌شود و تبعیض طایفه‌ای شدید و سرقت گسترده اموال عمومی به چشم می‌خورد.

انتهای پیام

کد N1010002

وبگردی