آفتاب

فلسطین پرونده جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی تقدیم دادگاه کیفری بین‌المللی کرد

فلسطین پرونده جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی تقدیم دادگاه کیفری بین‌المللی کرد

رهبران فلسطین با ارائه پرونده جنایات‌های رژیم صهیونیستی به دادگاه کیفری بین‌المللی خواهان تحقیقات فوری این دادگاه درباره جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین عصر جمعه دادخواستی را به فاتو بنسودا، دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها ارائه کرد.

وی در این دادخواست از دادستان دادگاه کیفری لاهه خواست هرچه سریعتر تحقیقات درباره جنایات‌های رژیم صهیونیستی ظرف 40 روز گذشته علیه فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی را آغاز کند.

مالکی در جمعی از خبرنگاران در لاهه نیز عنوان داشت: باید هرچه سریعتر تحقیقات درباره جنایت‌های اسرائیل آغاز شود چراکه اسرائیل احساس می‌کند از هرگونه مجازات و توبیخی مبری است.

مالکی عنوان داشت: ارائه این دادخواست و پرونده جدید از جنایت‌های اسرائیل و مجازات‌های جمعی و کشتارهای مستبدانه علیه فلسطینی‌ها همزمان با تحقیقات اولیه دادستان دادگاه کیفری درباره فلسطین در روز 16 ژانویه گذشته شده است.

بنسودا از ژانویه گذشته تحقیقات مقدماتی‌ای را بنا به درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین درخصوص جرایم جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و جنایات این رژیم از زمان جنگ غزه در تابستان 2014 آغاز کرد.

ریاض مالکی عنوان داشت: امیدواریم این دادخواست بتواند در مشخص شدن جنایات جنگی و ضدبشری اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و ساکنان قدس شرقی سهیم باشد.

در همین حال محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، روز جمعه با فاتو بنسودا درخصوص موج جدید خشونت‌ها در اراضی اشغالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

یکی از مسوولان فلسطینی در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفت: این اولین دیدار عباس و بنسودا از زمان پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی در ژانویه گذشته است.

هیات فلسطینی همچنین از مسوولان دادگاه کیفری خواست تا برای بررسی اوضاع از نزدیک به اراضی فلسطینی سفر کنند و دادگاه کیفری نیز اعلام کرد که منتظر موافقت طرف‌ اسرائیلی برای این سفر است.

صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که پرونده ارائه شده به دادگاه کیفری شامل 52 صفحه و دربرگیرنده جنایات اسرائیل اعم از اعدام‌های جمعی، ویران کردن منازل فلسطینی‌ها و پاکسازی نژادی به همراه تصاویر و ویدئوهای موثق است.

این سومین پرونده‌ای است که فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهد. در ماه ژوئن نیز ریاض مالکی دو پرونده دیگر درباره جنایت‌های اسرائیل در جنگ غزه و اشغالگری‌هایش در کرانه باختری و قدس شرقی به دادگاه کیفری ارائه کرد.

از آغاز ماه اکتبر و در پی درگیری میان فلسطینی‌ها و تندروهای صهیونیست در اراضی اشغالی دست‌کم 71 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

کد N1009948

وبگردی