آفتاب

دو راهی که وزیر خارجه عربستان برای بشار اسد تعیین کرد

دو راهی که وزیر خارجه عربستان برای بشار اسد تعیین کرد

ایسنا نوشت: وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه حل سیاسی بحران سوریه باید براساس بندهای توافق‌نامه ژنو 1 صورت گیرد، تاکید کرد: اسد دو راه دارد یا برکناری از قدرت به شکل سیاسی و یا شکست در میدان‌های جنگ.

وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه حل سیاسی بحران سوریه باید براساس بندهای توافق‌نامه ژنو 1 صورت گیرد، تاکید کرد: اسد دو راه دارد یا برکناری از قدرت به شکل سیاسی و یا شکست در میدان‌های جنگ.

به گزارش اسکای نیوز عربی، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در این اظهارات که در بعد از پایان مذاکرات وین ایراد کرد، مدعی شد بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه یا باید از طریق روند سیاسی برای حل بحران این کشور از قدرت کنار برود یا در میدان‌های جنگ شکست بخورد.

خبرگزاری عربستان به نقل از الجبیر نوشت: راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه باید براساس اصول قطعنامه ژنو 1 باشد و بشار اسد جایی در سوریه ندارد.

وزیر خارجه عربستان عنوان داشت: چیزی که ما به همه اعلام کردیم این است که اسد یا باید از طریق روند سیاسی کنار برود و یا در جبهه‌های جنگ شکست بخورد. ظرف چند روز آینده از میزان جدیت و تمایل ایران و روسیه در رسیدن به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه آگاه خواهیم شد.

الجبیر ادامه داد: دو محوری که روی آن اختلاف وجود دارد یکی موعد و ابزار برکناری بشار اسد و دیگری موعد و ابزار عقب‌نشینی نیروهای خارجی از سوریه به ویژه نیروهای ایرانی هستند و تحقق این دو محور شرط اصلی برای ادامه مذاکرات در جهت حل بحران سوریه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بر سر موعد و ابزار برکناری اسد و ابزار و موعد خروج نیروهای خارجی حاضر در سوریه توافق نشود هیچ‌گونه توافقی درباره سوریه و روند سیاسی این کشور نخواهد شد. ما در مورد همه چیز در صحبت‌هایمان در نشست وین شفاف بودیم.

نشست وین از روز جمعه با حضور 17 کشور و دو نهاد بین‌المللی با هدف حل بحران سوریه برگزار شد.

52308

کد N1009907

وبگردی