آفتاب

چورکین: استفاده از بشکه‌های مواد منفجره در سوریه متوقف شده است

چورکین: استفاده از بشکه‌های مواد منفجره در سوریه متوقف شده است

سفیر روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: با درخواست مکرر مسکو مبنی بر توقف استفاده از بشکه‌های مواد منفجره از سوریه این عملیات‌ها با هدف ممانعت از کشته شدن غیرنظامیان متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل با اشاره به استفاده از بشکه‌های مواد منفجره در سوریه به درخواست مسکو متوقف شده، گفت: با این تحول دیگر دلیلی برای اینکه شورای امنیت به بررسی پیش‌نویس قطعنامه اعمال مجازات علیه سوریه بپردازد، وجود ندارد.

چورکین ادامه داد: ما سال‌ها تلاش می‌کنیم از راه مذاکره طرف سوری را به خویشتنداری و جلوگیری از کشته شدن شهروندان پایبند سازیم و البته مساله بشکه‌های مواد منفجره از جمله موضوعات بحث ما بوده است.

انتظار می‌رود که انگلیس، فرانسه و اسپانیا به زودی پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کنند که در آن منع استفاده از بشکه‌های مواد منفجره و تهدید سوریه به مجازات در صورت ادامه این مساله ذکر شده است.

پیش از این روسیه اعلام کرد که در صورت ارائه پیش‌نویس این قطعنامه از حق وتوی خود برای ممانعت از تصویب آن استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N1009836

وبگردی