آفتاب
سروستانی با محکومیت حکم اعدام شیخ نمر:

علمای دین در مخالفت با سیاست‌های دولت عربستان گام بردارند

علمای دین در مخالفت با سیاست‌های دولت عربستان گام بردارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: عربستان تبدیل به یک غده سرطانی برای جامعه اسلامی شده است و علمای جهان اسلام وظیفه بصیرت‌افزایی بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به تایید حکم عدام شیخ نمر اظهار کرد: به دلیل غرض ورزی‌های سلفی‌ها و جامعه وهابیت و مزدوران انگلیس شاهد این چنین حکم‌هایی هستیم.

وی گفت: حرکت شیخ نمر یک حرکت دینی بوده است آن هم در رابطه با مبارزه با وابستگی‌های کشور عربستان به دولت‌های غربی. فعالیت‌های شیخ نمر در راستای روشنگری و بصیرت‌افزایی جامعه دینی بوده است ولی متاسفانه به دلیل خفقانی که کشور عربستان به وجود آورده است شاهد صدور این حکم هستیم. آنها بیشتر به رضایت اربابان خود توجه دارند تا فعالیت‌های فرهنگی عالمان دینی در کشورشان.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: خود مردم عربستان هم مخالف اینگونه رفتارهای دولت آل سعود هستند. آنها اگر واقعا شیخ نمر را مخالف جریان‌های خود و مخل امنیت می‌دانند چرا خودشان از گروه داعش و بن لادن حمایت می‌کنند. پرورش تروریست جزو اهداف بزرگ آنهاست و در آنجایی که باید در مقابل ترویسم بایستند در کنارش قرار می‌گیرند.

وی گفت: عربستان تبدیل به یک غده سرطانی برای جامعه اسلامی شده است از این بابت علمای اسلام وظیفه بصیرت افزایی دارند حتی اگر شیخ نمر هم به شهادت برسد ایشان برحق است مثل امام حسین (ع) که در برابر ظلم ایستاد و مظلومانه به شهادت رسید و با شهادت امام حسین (ع) امروز اسلام در دنیا با قوت به پیش می‌رود.

سروستانی ادامه داد: علمای دین و رهبران جامعه اسلامی همگی باید در راستای مخالفت با سیاست‌های دولت عربستان گام بردارند و شیعیان این حرکت خصمانه را نمی‌توانند بپذیرند و مسلمین و علمای جهان اسلام همگی باید واکنشی نشان بدهند تا دولت عربستان به عقلانیت برسد تا هم جامعه اسلامی به آرامش برسد و هم این عالم دینی در حوزه دین و مباحث فرهنگی به فعالیت خود ادامه بدهد.

انتهای پیام

کد N1009751

وبگردی