آفتاب
فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا:

در تعقیب عملیات روسیه در سوریه شکست خورده ایم

در تعقیب عملیات روسیه در سوریه شکست خورده ایم

ژنرال فیلیپ بردلاو فرمانده نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو در اروپا به شکست اطلاعاتی کشورش در تعقیب عملیات روسیه در سوریه اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نوستی، این ژنرال آمریکایی در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن از پیش در مورد آمادگی روسیه برای عملیات نظامی اطلاع داشت، گفت: ما امکانات کافی برای نظارت بر عملیات روسیه به ویژه در سطح عملیاتی و تاکتیکی نداریم ولی در سطح استراتژیک طی سال های گذشته روسیه را دنبال می کردیم.

فرمانده نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو در اروپا از پاسخ دادن به سوالی در مورد تاریخ دقیق آگاهی سرویس هی اطلاعاتی آمریکا از عملیات روسیه در سویه طفره رفت و گفت: طی ۲۰ سال بعد از سقوط دیوار برلین و فروپاشی شوروی سابق، آمریکا تلاش کرده است روسیه را به ارزش ها و معیارهای متناسب با جهان غرب سوق دهد. حتی بعد از حوادث سال ۲۰۰۸ زمانی که روسیه به گرجستان حمله کرد، تلاش برای شریک قرار دادن روسیه وجود داشت.

وی عنوان کرد: زمانی که تلاش می کردیم روسیه تبدیل به شریک ما شود و زمانی که در حال حل و فصل مشکلات در افغانستان و عراق بودیم، در تلاش بودیم تنها اندکی از امکانات خود در زمینه های اطلاعاتی و نظارتی را علیه روسیه اعمال کنیم. ما در حال اتخاذ این اقدام به صورت گسترده تر در مناطق دیگر جهان بودیم چرا که نیروهای ما در حال جنگ بودند.

 

کد N1009679

وبگردی