آفتاب
جان تفت:

بیشتر اهداف واشنگتن و مسکو در مورد سوریه مشترک است

بیشتر اهداف واشنگتن و مسکو در مورد سوریه مشترک است

جان تفت سفیر آمریکا در مسکو با بیان اینکه اهداف اصلی ایالات متحده و روسیه در سوریه مشترک است، بر آمادگی واشنگتن برای همکاری با مسکو در مبارزه با داعش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، تفت در پاسخ به کاربران پایگاه روسی «فکونتاکتی» افزود: ما قبول داریم که شرایط در سوریه غیر قابل قبول است و همانطور که باراک اوباما رئیس جمهور بارها اعلام کرده است ما به دنبال همکاری با روسیه برای رسیدن به حل و فصل این بحران و نابودی داعش هستیم به شرطی که روسیه موضعی سازنده اتخاذ کند.

سفیر آمریکا درمسکو ابراز امیدواری کرد که نشست امروز وین منجر به پیشرفت ملموس در این رویکرد شود.

وی بر ضرورت توافق واشنگتن با موضع مسکو در مورد حفظ سوریه به عنوان یک کشور یکپارچه و مدنی و حفظ نهادهای آن و همچنین ضرورت ایجاد راه حل سیاسی در این جنگ بی وقفه که از ۵ سال پیش شروع شده است، تاکید کرد.

تفت افزود: واشنگتن همچنین با ضرورت ممانعت از پیشروی داعش و دیگر گروه های تروریستی و تعیین سرنوشت ملت سوریه به دست خود از طریق برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه موافق است.

با وجود اینکه مسکو بارها تاکید کرده است هدف اصلی اش از حملات هوایی در روسیه گروهک تروریستی داعش است ولی سفیر آمریکا در مسکو مدعی شد این حملات بیشتر علیه مخالفان دولت بشار است انجام می گیرد.

تفت مدعی شد: به اعتقاد ما نمی توان این جنگ را از طریق حمایت دولت اسد به پایان رساند و روسیه می تواند به جای آن از نفوذ خود بر اسد استفاده کند و او را مجبور به توقف حملات علیه ملت خود کند.

 وی گفت: واشنگتن از موضع خود در مورد اسد مبنی بر اینکه وی نمی تواند در آینده سوریه نقشی داشته باشد، عقب نشینی نکرده است. به ادعای تفت اقدامات اسد از وی شخصیتی غیر قابل قبول برای میلیون ها شهروند سوری که از سیاست او متضرر شده اند، ساخته است.

تفت تصریح کرد: اسد باید تصمیمی در راستای نجات کشورش اتخاذ کند و تنها راه حل، تضمین روند انتقال سیاسی در این کشور است. این مقام آمریکایی ادعا کرد: اقدامات اسد منجر به پیوستن افراد مسلح بیشتر به گروهک داعش شده است.

سفیر آمریکا در مسکو در حالی این ادعاها را مطرح می کند که آمریکا و متحدانش از حامیان اصلی گروهک تروریستی بوده و با ارسال سلاح و تجهیزات از این گروهک حمایت می کنند.

 

کد N1009666

وبگردی