آفتاب
منابع آگاه خبر دادند:

مذاکرات وین ادامه می یابد/ دولت و مخالفان سوری دور یک میز

مذاکرات وین ادامه می یابد/ دولت و مخالفان سوری دور یک میز

منابع آگاه با اشاره به برگزاری دور جدید مذاکرات سوریه در هفته آینده، از تلاش سازمان ملل برای نشاندن دولت و مخالفان بر سر یک میز خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الحیات، یک مقام بلندپایه آمریکایی اعلام کرد احتمال دارد دور جدید مذاکرات سوریه طی هفته آینده در وین، پایتخت اتریش برگزار شود.

این مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد که مذاکرات برای دستیابی به راهکاری جامع برای حل بحران سوریه به احتمال زیاد ادامه داشته باشد. این در حالی است که «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات سوریه در وین ۱۵ روز دیگر برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر روسیا الیوم اعلام کرد: «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه، اعلام کرد: در دور آتی مذاکرات وین درخصوص سوریه، اگر موفق شویم، قصد داریم نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن را بر سر یک میز بنشانیم.

شایان ذکر است، «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ساعتی پیش در نشستی مشترک با «جان کری» و «سرگئی لاورف» وزیران خارجه آمریکا و روسیه گفت: هیچ کس با موضوعات اصلی، مخالفت اساسی نکرد. روشن است که عرصه هایی وجود دارد که این توافقنامه به آن نپرداخته است.

به گفته وی قرار است که شرکت کنندگان بار دیگر به شکل همین گروه تماس، دیدار داشته باشند و احتمال می رود این دیدار طی چهارده روز آینده انجام شود.
استفان دی میستورا در ادامه صحبت های خود گفت:

دی میستورا تاکید کرد روند سیاسی بین همه طرف ها درباره حکومت فراگیر در سوریه است که منجر به یک قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات جدید خواهد شد و سازمان ملل متحد روی این مسئله نظارت خواهد کرد.

بر این اساس این نظارت براساس سخت گیرانه ترین معیارهای بین المللی خواهد بود. همچنین این توافق وجود دارد که مبارزه با تروریسم در اولویت قرار دارد اما شکست دادن تروریسم زمانی صورت خواهد گرفت که یک روند سیاسی موازی نیز وجود داشته باشد.

 

کد N1009649

وبگردی