آفتاب

دی میستورا: اولویت در سوریه مبارزه با تروریسم است

دی میستورا: اولویت در سوریه مبارزه با تروریسم است

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در پایان نشست وین، اولویت جامعه بین الملل در مورد این کشور را مبارزه با تروریسم دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ساعتی پیش در نشستی مشترک با «جان کری» و «سرگئی لاورف» وزیران خارجه آمریکا و روسیه در خصوص محور مذاکرات امروز وین سخن گفت.

وی گفت همه شرکت کنندگان اتفاق نظر داشتند که سوریه به قانون اساسی جدید و انتخاباتی جدید نیاز دارد ولی مبارزه با تروریسم در اولویت است.

دی میستورا با بیان این که نشست وین زمینه مناسبی را برای حل سیاسی بحران سوریه فراهم می کند افزود: پیام ما به جامعه بین الملل به ویژه مردم سوریه این است که ما در عزم خود برای مبارزه با تروریسم جدی هستیم.

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه ضمن تاکید بر جدی بودن نشست وین از روند سیاسی برای تشکیل حکومت فراگیر در سوریه، قانون اساسی جدید و انتخابات جدید تحت نظارت سازمان ملل متحد سخن گفت.

به گفته وی هیچ کس با موضوعات اصلی، مخالفت اساسی نکرد. روشن است که عرصه هایی وجود دارد که این توافقنامه به آن نپرداخته است. اما به نتیجه نگاه کنید، قرار است که آنها بار دیگر به شکل همین گروه تماس، دیدار داشته باشند که ما می توانیم نام آن را گروه تماس ویژه برای صلح در سوریه بنامیم . قرار است این گروه تماس طی چهارده روز آینده تشکیل جلسه دهد.
استفان دی میستورا در ادامه صحبت های خود گفت:

موضوع روند سیاسی وجود دارد. به روند سیاسی بین همه طرف ها نگاه کنید که درباره حکومت فراگیر در سوریه است که منجر به یک قانون اساسی جدید خواهد شد و منجر به انتخابات جدید خواهد شد و سازمان ملل متحد روی این مسئله نظارت خواهد کرد.

بر این اساس این نظارت براساس سخت گیرانه ترین معیارهای بین المللی خواهد بود. همچنین این توافقنامه وجود دارد که مبارزه با تروریسم در اولویت قرار دارد اما شکست دادن تروریسم زمانی صورت خواهد گرفت که یک روند سیاسی موازی هم وجود داشته باشد.

وی همچنین به سرگئی لاوروف و جان کری به خاطر هماهنگی و از سر براه برداشتن موانع موجود در مورد سوریه تبریک گفت.

کد N1009596

وبگردی