آفتاب

مقامات امنیتی عراق از غارت پالایشگاه بیجی خبر دادند

مقامات امنیتی عراق از غارت پالایشگاه بیجی خبر دادند

واحد مرکزی خبر نوشت: یک مقام ارشد امنیتی عراق روز جمعه از حمله افراد مسلح به پالایشگاه بیجی در شمال این کشور و غارت آن خبر داد.

این مقام ارشد امنیتی در این باره گفت: «این پالایشگاه در معرض غارت بی سابقه ای قرار گرفته است».

به گزارش خبرگزاری آلمان از بغداد، وی افزود مهاجمان برخی از مخازن نگهداری نفت را منفجر کردند و کارکنان پالایشگاه را هدف ضرب و جرح قرار دادند.

این مقام امنیتی در ادامه گفت: «شبه نظامیانی که به این حمله دست زدند همچنین مواد شیمیایی ذخیره شده برای استفاده در دیگر پالایشگاه ها را غارت کردند.»

وی اعلام نکرد این حملات چه زمانی صورت گرفت یا آنکه هنوز هم ادامه دارد یا نه. تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است.

کنترل پالایشگاه بیجی طی ماه های اخیر، چند بار میان نیروهای دولت عراق و ستیزه جویان گروه تروریستی صهیونیستی داعش دست به دست شده است.

فعالیت این پالایشگاه از سال گذشته متوقف شده است. اوایل ماه کنونی نیروهای دولت عراق با حمایت شبه نظامیان شیعه توانستند ستیزه جویان داعش را از این پالایشگاه بیرون برانند.

خارج شدن کنترل این پالایشگاه از دست ستیزه جویان داعش باعث شده است این گروه یک منبع درآمد مهم را از دست بدهد. داعش از طریق فروش غیر قانونی نفت در عراق و سوریه به منابع مالی قابل توجهی دست پیدا کرده است.

5252

کد N1009392

وبگردی