آفتاب

نخستین نشست حزب کارگر کره ‌شمالی پس از ۳۶ سال برگزار می‌شود

نخستین نشست حزب کارگر کره ‌شمالی پس از ۳۶ سال برگزار می‌شود

حزب کارگر حاکم کره‌ شمالی در نظر دارد در بهار سال آینده برای نخستین بار پس از ۳۶ سال نشستی را برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، تنها چند هفته پس از برگزاری ‌جشن‌‌ ‌هفتاد سالگی تأسیس حزب کارگر در کره ‌شمالی در روز دهم اکتبر، این حزب اعلام کرده است که نشست خود را در بهار آینده برگزار می‌کند.

رسانه‌های  کره ‌شمالی روز جمعه اعلام کردند که دفتر سیاسی حزب حاکم بر این کشور تصمیم گرفته است هفتمین نشست حزب کارگر را در آغاز ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار کند.

هدف از این نشست تأکید بر تغییرات تاریخی در راستای اجرای اهداف انقلابی جوچه برای بنای یک کشور سوسیالیستی شکوفا اعلام شده است. «جوچه» ( Juche) دکترین سیاسی حکومت کره‌ شمالی است که بر استقلال این کشور تأکید می‌کند.

برخی از ناظران کره ‌شمالی پیش‌بینی می‌کنند که کیم جونگ اون، رهبر این کشور، از نشست حزب کارگر برای تقویت این حزب بهره‌برداری کند و با تعویض شماری از مقامات بلندپایه، دست به ایجاد تغییراتی در خط‌ مشی سیاسی این کشور زند.

به گزارش رسانه‌های کره‌ جنوبی، نشست سالانه حزب کارگر در کره شمالی آخرین بار در سال ۱۹۸۰ میلادی برگزار شد. آن زمان پدر کیم جونگ اون، کیم جونگ ایل به طور رسمی به عنوان رهبر این حزب معرفی شد.

کیم جونگ ایل در سال ۲۰۱۱ میلادی درگذشت و پسرش به عنوان رهبر حزب، فرمانده ارتش و پیشوای مردم کره‌ شمالی زمام امور را در این کشور در دست گرفت.

کد N1009357

وبگردی