آفتاب
نوبخت در ستاد بحران ایلام مطرح کرد

دستور رییس‌جمهور به سازمان مدیریت برای پیگیری وضعیت سیل‌زدگان

دستور رییس‌جمهور به سازمان مدیریت برای پیگیری وضعیت سیل‌زدگان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: شخص رییس‌جمهور پیگیر موضوع سیل ایلام است و از سازمان برنامه‌ریزی خواسته که اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ایلام، «محمدباقر نوبخت» در جلسه‌ی ستاد بحران و برنامه‌ریزی استان ایلام ، اظهار کرد: سیل ایلام اولین حادثه‌ی کشور و استان نیست و مطمئناً هم نخواهد بود و مهم واکنش دولتمردان و مسئولان در این حادثه است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اثرات سیل نتیجه‌ی تصمیم‌گیری‌های اشتباه گذشته است، تصریح کرد: در این شرایط مردم از دولت انتظار دارند همان‌طور که مسائل کلان بین‌المللی را حل کرده در راه‌حل این مشکلات هم گام‌های اساسی بردارد؛ شخص رییس‌جمهور نیز پیگیر امور است و از سازمان برنامه‌ریزی خواسته که اقدامات لازم را انجام دهد.

رییس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور با تأکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای عمل کرد که مردم احساس کنند دولتمردان و مدیران در بین آن‌ها حضور دارند، ادامه داد: مردم به‌عنوان یک بعد از این حادثه باید مورد توجه جدی باشند و مشکلات آن‌ها در اسرع وقت حل شود.

نوبخت موضوع دیگر را خسارت وارد شده بر زیرساخت‌های مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: باید حل مسائل این دو موضوع را دوسویه و به‌صورت موازی دنبال کنیم و الان که مردم اعلام اعسار کرده‌اند حضور مسئولان به آنها دلگرمی می‌دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: میزان انتظارات بیش از این است که در کوتاه‌مدت بررسی و برآورده شود اما باید با تحلیل توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و نیازها امشب و امروز به نیازهای اضطراری پاسخ دهیم.

وی با تأکید بر برآورد واقع‌بینانه از خسارت‌های سیل ایلام گفت: وظیفه‌ی نظام جبران خسارت‌ها است و باید در کوتاه‌مدت هم خسارت‌ها جبران شود و هم از آمادگی لازم برای مقابله با حوادث مشابه برخوردار باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تأکید بر ساماندهی کمک‌های مردمی و دلجویی از حادثه‌‍دیدگان گفت: باید ظرف امروز و فردا کارهای ضروری در این رابطه انجام گیرد.

نوبخت گفت: همان‌طور که امروز دولت تدبیر و امید میراث‌دار مشکلاتی است که موجب شده یک حادثه‌ی طبیعی مانند سیل خسارات این‌چنینی به بار بیاورد، باید با تدبیر و دقت گام برداشت و نقص‌ها را جبران کرد تا این مشکلات برای همیشه حل شوند.

انتهای پیام

کد N1009235

وبگردی