آفتاب
اجمالی/رحیم پور ازغدی در پیش از خطبه های نماز جمعه:

آمریکا بدنبال مذاکره مستمر و آشکار با ایران است

آمریکا بدنبال مذاکره مستمر و آشکار با ایران است

استاد دانشگاه با بیان اینکه آمریکا به دنبال مذاکره مستمر و آشکار با ایران ولو بدوم هیچ نتیجه و هدفی است، گفت: خط نفوذی که رهبری گفته اند سرنخ هایش را در همین اسناد لانه جاسوسی پیگیری کنید.

به گزارش خبرنگار مهر حسن رحیم پور ازغدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هشدار رهبر انقلاب در مورد نفوذ آمریکا و چرایی ممنوعیت مذاکره با این کشور گفت: امام خمینی (ره) در یک سخنرانی خود گفته بودند مراقب باشید چه کسانی به آمریکا نزدیکند و شبیه آمریکا سخن می گویند.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به سندی در مورد نفوذ آمریکا در ایران اظهار داشت: شخصی به اسم بهرامیان که از اعضای نهضت آزادی بوده اعلام می کند که رسما با سازمان سیا همراهی اطلاعاتی داشته است.

رحیم پور ازغدی افزود: در این گزارش آمده است در ژوئن ۱۹۷۷ منبع ذخیره یک جانبه برای گزارش های ما بود و به استخدام سیا درآمد. اول هدفش این نبود که جاسوس ما شود. یک آدم میانه روی مذهبی بود که می گفت من مذهبی ام و به شاه و آمریکا منتقدم اما افراطی نیستم و میانه رو هستم و می خواهم گروه سیاسی میانه روها را از کانالی به آمریکا وصل کنم.

کارشناس مسائل تاریخی ادامه داد: هیات دیپلماتیک آمریکا با هیات دیپلماتیک موقت ایران بعد از انقلاب تماس می گیرد. جلسات مکرر در جاهای مختلف می گذارند و بعد از آنکه جلساتی در الجزایر با برژینسکی می گذارند که دیگر امام (ره) عصبانی می شود و می گوید شوخی شوخی گفتگو و مذاکره را دارید ادامه می دهید.

وی گفت: اول مذاکره در مورد گروگان ها بود و کم کم تعمیم دادند در مورد همه چیز، مذاکره در مورد آب و هوا، مذاکره در مورد بلبل های خاورمیانه، مذاکره در مورد رنگ کفش من و شما و ... در اسناد لانه جاسوسی وجود داشته است که به هیات مذاکره کننده آمریکایی دستور داده بودند که به هر قیمتی که شده باب مذاکرات و گفتگو ها را نگه دارید، (این دستورات مربوط به سال ۵۸ است) ولو جلسه هیچ نتیجه و هدفی نداشته باشد. این جلسه به ما هو جلسه موضوعیت دارد و نگذارید ارتباط قطع شود.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: به کسی که در وزارت خارجه ایران با آمریکا مرتبط است می گویند که شما سعی کن فقط یک خط را داخل جمهوری اسلامی تقویت کنی و آن خط این است: «داشتن رابطه با آمریکا چه ضرری دارد؟» و این جمله را جا بینداز که گفتگو و همکاری با آمریکا چه ضررهایی دارد و بگو آیا شما خودتان به خودتان شک دارید که از گفتگو می ترسید. چرا این حرف را می زنند؟ برای اینکه می دانند گفتگو در دنیا چه معنایی دارد و پیامش برای انقلاب چیست.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: می خواهد از این مذاکره بگوید که رابطه دشمن با دشمن تبدیل شود به رابطه رقابت. بگویند ما دشمن نیستیم بلکه رقیب هم در منطقه هستیم و بعد بگویند چرا رقیب، شریک هم هستیم و بعد بگویند شریک فایده ای ندارد متحد هستیم.

وی گفت: در این سند آمده است که هدف ما باید این باشد که تماس های مخفی و گاه گاه آمریکا باید تبدیل شود به تماس مستمر، آشکار و علنی. هدف ما ایجاد سیستم سیاسی کاملا باز در ایران است و جا انداختن این دیدگاه که آمریکا می تواند در این زمینه به دولت جمهوری اسلامی کمک و نقش مهمی ایفا کند و بعد در این گزارش آمده است این آدمی که دارد در آمریکا کمک می کند و در جمهوری اسلامی هم هست (بهرام بهرامیان) مدت زیادی از گرفتن پول و دستمزد امتناع می کرد، می گفت مگر من جاسوس هستم بی تربیت ها! من دارم مذاکره می کنم برای منافع کشورم ولی بعد از پیروزی انقلاب کم کم یک یادداشت پرداخت حقوق مستمر را پذیرفت و امضا کرد و به موجب آن سازمان سیا یک بیمه عمر مادام العمر برای او در نظر گرفت و چند بار به آنان گفته بود من دارم برای منافع ملت و رضای خدا کار می کنم.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: در این گزارش آمده است که بهرامیان آموزش این جاسوسی و مخفی نویسی و امنیت مخابراتی را هم دید و به آن آموزش دادیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این اشخاص و احزاب را فراموش کنید چراکه به تاریخ پیوسته اند اما این توطئه ها، این پروژه، این خط و این نگاه همین الان در کشور بین انقلابیون سابق و لاحق بین روشنفکران در حوزه وجود دارد و این ارتباطات همچنان وجود دارد و خط نفوذی که رهبری گفته اند سرنخ هایش را در همین اسناد لانه جاسوسی پیگیری کنید.

 

ادامه دارد...

کد N1009071

وبگردی