آفتاب

سخنگوی کاخ سفید: روسیه دیگر یک ابرقدرت نیست

سخنگوی کاخ سفید: روسیه دیگر یک ابرقدرت نیست

کاخ سفید امروز (جمعه) با اعلام این مساله که روسیه با وخامت اوضاع اقتصادی‌اش دیگر یک ابرقدرت نیست و حتی از لحاظ مالی پس از اسپانیا قرار گرفته، تاکید کرد، تاثیر مسکو حتی در مقایسه با عصر شوروی محدودتر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: روسیه دیگر یک ابر قدرت نیست. در چند هفته گذشته شرایط اقتصادی این کشور رو به وخامت رفته و حتی بدتر هم می‌شود. در حال حاضر روسیه در رده پانزدهم اقتصاد جهانی قرار دارد و حتی پس از اسپانیاست.

وی ادامه داد: روسیه دیگر قدرت نیست و نفوذی بر جهان ندارد و حتی دیگر قابل مقایسه با دوران شوروی هم نیست. این کشور دیگر قدرت برتر اقتصادی در سطح جهان نیست. اوضاع اقتصادی روسیه روز به روز بدتر می‌شود و روس‌ها در جهات بسیاری رو به انزوا می‌روند و این انزوا را هم می‌توان در اروپا و هم در مناطق دیگر جهان دید، چون در باتلاق سوریه خودش را غرق کرده و تنها دوستانش دولت دمشق و ایران است.

این سخنگوی کاخ سفید در ادامه صحبت‌هایش گفت: هیچ شکی نیست که میان مسکو و واشنگتن در زمینه برخورد با مسائل مربوط به اوکراین و سوریه اختلافاتی وجود دارد. ما نگرانی خود را بابت اقدامات دولت مسکو درباره این دو کشور ابراز کرده‌ایم.

انتهای پیام

کد N1009069

وبگردی