آفتاب

پزشکان بدون مرز پاسخگویی ریاض در حمله به بیمارستان آنها در یمن را خواستار شد

پزشکان بدون مرز پاسخگویی ریاض در حمله به بیمارستان آنها در یمن را خواستار شد

پزشکان بدون مرز با محکوم کردن حمله به یکی از بیمارستان‌های این نهاد بین المللی در یمن از ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان خواست تا علت حمله را توضیح دهد و تاکید کرد که هرگونه عدم مسئولیت پذیری ریاض را در این قضیه نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیمارستان پزشکان بدون مرز واقع در استان صعده در شمال یمن روز دوشنبه هدف حمله هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان قرار گرفت. این حمله به شدت از سوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل محکوم شد. وی اعلام کرد که این ائتلاف باید مسئولیت حمله را برعهده بگیرد.

ایزابل دیفورنی، رییس عملیات پزشکان بدون مرز در نشستی خبری در پاریس گفت: بیمارستان هدف حمله هوایی نیروهای ائتلاف عربی قرار گرفت و در این مساله هیچ شکی نیست.

وی ادامه داد: آنچه ما می خواهیم از آن آگاه شویم این است که چرا ائتلاف این مکان را بمباران کرده و باید بابت این مساله پاسخ دهد چون ما در این بیمارستان تنها به کمک‌های بشر دوستانه مشغول هستیم.

لوران سوری، رییس تیم اورژانس پزشکان بدون مرز نیز با اشاره به انجام پنج تا شش بمباران هوایی علیه این بیمارستان که آن را به طور کامل نابود کرد، گفت: این حمله روز دوشنبه و در 26 اکتبر رخ داد. خوشبختانه در این حمله کسی کشته نشد چون آن شب بیماری در بیمارستان بستری نبود و کارکنان به موقع توانستند محل را تخلیه کنند.

عربستان روز چهارشنبه انجام این حمله هوایی توسط ائتلاف ضد یمن را رد کرد و در نامه‌ای به سازمان ملل مدعی شد که ائتلاف مذکور چنین حمله را انجام نداده و در آن زمان و تاریخ در صعده نبوده است.

مگو ترزیان، رییس پزشکان بدون مزر در فرانسه گفت: دو نامه متناقض از سوی سفیر عربستان به سازمان ملل وجود دارد. یکی از آنها حمله را اشتباهی می‌داند و در دیگری که 29 اکتبر ارائه شده این حمله در منطقه صعده به طور کلی رد شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر آنچه ما به آ‌ن علاقه داریم این است که باید برای انجام چنین حمله‌ای دلیلی وجود داشته باشد و با افراد مسئول به گفت و گو بپردازیم تا مساله روشن شود. اگر مذاکرات بی نتیجه بماند، ما اقدامات جدی در برخی از بخش ها یا حتی تمام کشور انجام می‌دهیم.

اوایل ماه جاری میلادی دست کم 30 تن در جریان بمباران هوایی یک بیمارستان در قندوز افغانسان توسط آمریکا کشته شدند پس از آنکه طالبان این شهر را برای مدتی به تصرف خود درآورد.

انتهای پیام

کد N1008842

وبگردی