آفتاب

اکرمی: یک نماینده خوب باید مشروعیت قانونی و مقبولیت مردمی داشته باشد

اکرمی: یک نماینده خوب باید مشروعیت قانونی و مقبولیت مردمی داشته باشد

ایسنا نوشت: نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماینده خوب مجلس باید به اهداف نظام که در اسناد بالادستی مشخص شده‌اند، آگاه باشد و در خود توان پیگیری آن‌ها را در حد ممکن ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی با بیان اینکه در مورد ویژگی‌های یک نماینده خوب در طول سی و شش سال گذشته حرف ناگفته‌ای باقی نمانده است، اظهار کرد: امروز کسی که می‌خواهد نماینده مجلس شود باید از اهداف مشخص شده نظام در اسناد بالادستی مثل قانون اساسی، سند چشم‌انداز 20 ساله،‌ برنامه‌های پنج‌ساله و... مطلع باشد.

وی تصریح کرد: یک نماینده خوب باید در خود توان پیگیری اهداف مشخص در اسناد بالادستی را ببیند و سپس در حوزه قانون‌گذاری و نظارت وارد شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه انتخابات حق و تکلیف برای داوطلبان و شرکت‌کنندگان است، گفت: افراد مطلع باید کسانی را که شایسته می‌دانند معرفی کنند و به مردم بشناسانند.

وی به حضور فعال و کارآمد مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: مردم باید با حضور در عرصه انتخابات عدد و آمار شرکت‌کنندگان را بالا برند و نسبت به انتخابات با تفاوت و بی اعتنا نباشند.

اکرمی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما احزاب قوی و کارآمد وجود ندارد، اظهار کرد: معمولا فعالیت انتخاباتی در کشور ما به صورت صنفی و فردی انجام می‌شود بنابراین از نیازهای ضروری شناساندن افراد واجد شرایط به افکار عمومی است و همچنین از آن‌ها برای داوطلب شدن در انتخابات دعوت شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطابق قانون اساسی یک نماینده و داوطلب برای نمایندگی باید نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی را قبول داشته باشد و واجد شرایط مشخص شده از قانون باشد، تصریح کرد: یک نماینده خوب باید هم مشروعیت قانونی و هم مقبولیت مردمی داشته باشد.

27220

کد N1008819

وبگردی