آفتاب

صفارهرندی: باید علیرغم اختلاف سلیقه‌ها، متحد شویم

صفارهرندی: باید علیرغم اختلاف سلیقه‌ها، متحد شویم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شورای نگهبان با عمل به وظایف خود قطعا مسیرهای نفوذ را سد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، محمدحسین صفارهرندی در دومین گردهمایی حامیان گفتمان نوین انقلاب اسلامی در مسجد جامع نوشهر نفوذ را در ابعاد مختلف مهم‌ترین بحث پس از ماجرای برجام دانست و گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز، دشمن با انواع نفوذ در کشور وارد عمل شده است، اما نفوذ دشمن به واسطه عناصر قوام‌بخش انقلاب اسلامی چندان موثر واقع نشده است.

وی با بیان اینکه دشمن از ابتدای انقلاب دست به اقداماتی زد، افزود: با وجودی که نفوذ دشمن چندان مؤثر نبود اما به هر حال ضرباتی به ما زدند که همین مقدار ضربات می‌توانست در دیگر کشورها، کار آن کشور را تمام کند و در کشور ما به اعتبار خصوصیات عناصر قوام بخش انقلاب، موفق نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نفوذ امنیتی یکی از شاخه‌های نفوذ است که از ابتدای انقلاب به طور مکرر با آن روبرو بودیم، تصریح کرد: شهادت شهید بهشتی و یارانش، شهادت رجایی و باهنر و شهادت شهید قدوسی و امثالهم از مصادیق نفوذ بود که نیروهای مخلص و خدوم را از ما گرفتند و حتی در بدنه و نهادهای انقلابی نفوذ کرده بودند.

صفارهرندی با اشاره به اینکه تجارب در این زمینه سبب شد تا جلوی نفوذ به ارکان نظام گرفته شود، خاطر نشان کرد: نفوذ حتی در برخی نهادهای تراز اول انقلاب در همان روزهای نخست انقلاب نیز صورت گرفت، اما شناسایی و پاکسازی انجام شد.

وی در ادامه از انتخابات به عنوان مهم‌ترین رویداد کشور یاد کرد و گفت: انتخابات اگر مراقبت نشود مجرای نفوذ است که بخشی از این مراقبت کردن به مردم و بخشی دیگر به وزارت کشور و شورای نگهبان برمی‌گردد که باید توجه ویژه صورت گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کسانی که شورای نگهبان را می‌زنند در حقیقت جاده صاف‌کن نفوذ هستند، ابراز کرد: شورای نگهبان اگر به وظایف خود عمل کند قطعا مسیرهای نفوذ سد خواهد شد.

صفارهرندی تصریح کرد: حرف‌هایی که دشمنان پس از برجام زدند، جسارت و اهانت به مردم، نظام و انقلاب بوده است و می‌خواهند ایران را بر سر محاسبه‌ای بنشانند تا از همه آنچه تاکنون به عنوان انقلاب و جمهوری اسلامی گفته است، دست بکشد.

وی اذعان کرد: در هیچ یک از دموکراسی‌های شناخته شده دنیا نمی‌توان یافت که جایگاهی شبیه شورای نگهبان نداشته باشند و بلکه حتی گاهی سختگیرانه‌تر از ما عمل می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از نفوذ فرهنگی به عنوان بدترین نوع نفوذ یاد کرد و گفت: جریان نفوذ در ابتدا با آرمان‌سازی موضوعات مورد نظر خود اقدام می‌کند تا بتواند به اهداف خود دست یابد.

صفار هرندی یاد آور شد: برخی تصور می‌کنند مشکلات کشور ناشی از عدم تعامل با کدخدا است و حل مسائل کشور را در گروی تعامل بیشتر با دنیای بیرون می‌دانند و البته دولت تعامل با دنیا را پذیرفته است، اما در تعامل با کسی که او را دشمن می‌داند با احتیاط رفتار می‌کند تا ضربه نخورد.

وی با بیان اینکه نفوذ فرهنگی خیلی نرم اتفاق می‌افتد و صدا ندارد، خاطرنشان کرد: دشمن از انقلاب ما کینه دارد و به‌دنبال انتقام‌گرفتن است، بنابراین همه باید علیرغم اختلاف سلیقه‌ها باهم متحد شویم و کنار هم باشیم و با وحدت و یکپارچگی از نفوذ دشمن جلوگیری کرد.

انتهای پیام

کد N1008801

وبگردی