آفتاب

اتحادیه اروپا و آمریکا موقتا برخی از تحریم‌های بلاروس را کم کردند

اتحادیه اروپا و آمریکا موقتا برخی از تحریم‌های بلاروس را کم کردند

اتحادیه اروپا و آمریکا اعلام کردند که قصد دارند تا به صورت موقت برخی از تحریم‌های بلاروس را پس از آزادی چند زندانی سیاسی در این کشور کم کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا اعلام کرده که تحریم‌ها علیه بلاروس را برای چهار ماه از روز شنبه لغو می‌کند که شامل تحریم‌ها علیه الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهوری این کشور نیز می‌شود چراکه به تعهداتش وفادار مانده است.

دیپلماتها اعلام کردند، عفو زندانیان سیاسی توسط لوکاشنکو و کم شدن سرکوب‌ها پس از انتخاب مجدد وی در ماه جاری میلادی از وی مرد ایده آلی را ساخته که زمانی از نظر آمریکا "آخرین دیکتاتوری اروپا" بود.

در بیانیه‌ای از سوی دیپلماتهای اتحادیه اروپا و آمریکا در تایید روند تسهیل تحریم‌ها علیه بلاروس آمده که اتحادیه اروپا به دنبال بهبود روابط با بلاروس است.

شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولتهای عضو اتحادیه برای چهار ماه تحریم‌های وضع شده علیه دارایی‌ها و ممنوعیت سفر علیه 170 تن از اشخاص در بلاروس را لغو می‌کنند و دارایی‌های بلوکه شده سه شخصیت حقوقی این کشور را آزاد می‌کنند.

در همین حال، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده از روز شنبه اجازه تراکنش مالی را برای 9 شخصیت حقوقی در بلاروس برای شش ماه آتی صادر می‌کند.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، واشنگتن در حال بررسی اقداماتی مثبت در جهت لغو تحریم‌ها علیه دولت مینسک به دلیل آزادی شش زندانی سیاسی در 22 اوت سال جاری میلادی است.

انتهای پیام

کد N1008735

وبگردی