آفتاب
وزارت دفاع چین؛

ورود ناو آمریکایی به دریای چین تهدید تمامیت ارضی ما است

ورود ناو آمریکایی به دریای چین تهدید تمامیت ارضی ما است

وزارت دفاع چین از نشست مشترک نیروی دریایی کشورش با همتایان آمریکایی خبر داد و گفت در این نشست پکن موضع خودش درباره جزایر مصنوعی اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات نظامی کشورهای آمریکا و چین قرار است در نشستی مشترک اختلافات خود را مطرح کرده و راهکاری برای آن جستجو کنند.

اخیراً یک ناو آمریکایی برای اعلام عدم مالکیت چین بر جزایر مصنوعی دریای جنوب چین وارد این دریاها شد که از سوی دولت چین با واکنش شدیدی روبرو شد. خبرگزاری‌های غربی به نقل از مقام‌های دفاعی آمریکا می‌ گویند ناوشکن «لاسن» در اطراف جزایر «اسپراتلیس» پشت زنی می کند.

وزارت دفاع چین از نشست مشترک نیروی دریایی کشورش با همتایان آمریکایی خبر داد و گفت در این نشست چین موضع خودش درباره جزایر مصنوعی و ورود کشتی آمریکایی به حوزه این جزایر را اعلام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفته است کشورش از تمام امکانات موجود برای واکنش در مقابل آمریکایی ها استفاده خواهد کرد. یانگ یوجون می گوید ورود ناو آمریکایی به دریای جنوب چین تهدیدی بر تمامیت ارضی این کشور محسوب می شود.

دولت چین نسبت به بخش اعظم منطقه دریای جنوبی چین و جزایر اسپراتلیس ادعای مالکیت دارد اما کشورهای ویتنام، مالزی، برونئی، فیلیپین و تایوان نیز مدعی مالکیت بر این حوزه و جزایر پراکنده واقع در آن هستند.

دریای جنوبی چین یکی از آبراه‌های مهم بین‌المللی است و ارزش کالاهای عبوری از این آبراه در هر سال به حدود ٥ تریلیارد دلار بالغ می‌شود. گفتنی است تصمیم نیروی دریایی آمریکا در دریای چین باعث سردی روابط بین دو کشور شده است.  

کد N1008658

وبگردی