آفتاب
تداوم درگیری در سودان جنوبی؛

۱۶ صلح بان سازمان ملل به اسارت نیروهای شورشی درآمدند

۱۶ صلح بان سازمان ملل به اسارت نیروهای شورشی درآمدند

شورشیان سودان جنوبی با وجود پیمان صلحی که به تازگی با دولت جوبا منعقد شده است، تعدادی از صلح بانان سازمان ملل را به اتهام همدستی با نیروهای ارتش دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، گروه های شورشی سودان جنوبی امروز پنجشنبه با تصرف قایق های متعلق به سازمان ملل متحد، تعداد ۱۶ صلح بان را به اتهام تلاش برای رساندن تسلیحات به نیروهای ارتش به گروگان گرفتند.

این صلح بانان به هنگام عبور از رود نیل و در استان بحران زده «نیل علیا» دستگیر شدند. علاوه بر تعداد یاد شده، دو نیروی نظامی سودان، ۳ افسر گارد ملی  و ۶ تکنسین  نیز به اسارت نیروهای شورشی درآمدند.

سخنگوی شورشیان با اعلام خبر دستگیری صلح بانان سازمان ملل هشدار داد که با آنها به مثابه مجرم برخورد خواهد شد تا جهان به ماهیت توطئه ای که سازمان ملل در همدستی با ارتش سودان مرتکب می شود، پی ببرد.

نکته جالب در این ماجرا آن است که در ماه آگوست سال میلادی جاری (۲۰۱۵) توافق صلحی بین «سالوا کر» رئیس جمهور سودان جنوبی و «ماچار» رهبر شورشیان به امضا رسید. با این حال دو طرف همچنان یکدیگر را به بدعهدی متهم کرده و از پایبندی به پیمان منعقد شده، طفره می روند.   

کد N1008430

وبگردی