آفتاب
با هدف شرکت در مذاکرات سوریه،

وزیر امور خارجه آمریکا وارد وین شد

وزیر امور خارجه آمریکا وارد وین شد

وزیر امور خارجه آمریکا برای شرکت در نشستی که برای اولین بار با حضور ایران برای حل بحران سوریه برگزار می شود، وارد «وین» پایتخت اتریش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا ساعتی پیش برای شرکت در نشستی که با هدف یافتن راه حلی برای خاتمه بخشیدن به بحران سوریه برگزار می شود، وارد شهر «وین» پایتخت اتریش شد.

تا کنون ۲۰ کشور از تمایل خود برای شرکت در نشست وین خبر داده اند اما در این میان تمرکز اصلی بر روی روسیه، آمریکا، ایران و عربستان سعودی به عنوان بازیگران کلیدی میدان کارزار سوریه است.

این نشست در حالی برگزار می شود که به عقیده بسیاری از صاحبنظران از جمله «فرانک والتر اشتاین» وزیر امور خارجه آلمان، انتظار نمی رود که پیشرفت چندانی برای رسیدن به راه حلی مشترک برای برون رفت از بحران سوریه حاصل شود.

یکی از دلایل حساسیت نشست این دوره وین به حضور ایران بر سر میز مذاکره باز می گردد چرا که برای نخستین بار غرب به لزوم نقش تهران برای خاتمه دادن به بحرانی که از سال ۲۰۱۱ در سوریه آغاز شده، اعتراف کرده و هیات ایرانی برای شرکت در مذاکرات دعوت نمود.

در این نشست، روسیه و ایران مواضع همسویی را دنبال می کنند حال آنکه آمریکا و عربستان در سوی مخالف خواستار برکناری «بشار اسد» رئیس جمهوری قانونی سوریه هستند.

نشست وین به طور رسمی از فردا جمعه آغاز خواهد شد اما انتظار می رود که جان کری امروز پنجشنبه نیز با نمایندگان برخی از کشورهای دخیل در حل بحران سوریه دیدار کند.

کد N1008356

وبگردی