آفتاب

فرماندهان نیروی دریایی چین و آمریکا امروز دیدار می‌کنند

فرماندهان نیروی دریایی چین و آمریکا امروز دیدار می‌کنند

پس از آنکه یکی از ناوهای آمریکا قلمرو پکن در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی را به چالش کشید قرار است فرماندهان نیروی دریایی آمریکا و چین امروز (پنجشنبه) درباره تنش‌ها در این آب‌های مورد مناقشه مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات آمریکایی گفت: دریاسالار جان ریچاردسون، رئیس عملیات‌های دریایی آمریکا و دریاسالار وو شنگلی، همتای چینی‌اش امروز کنفرانس ویدیویی یک ساعته‌ای برگزار می‌کنند.

این دو مقام با یکدیگر برگزاری این نشست را پیشنهاد کردند تا درباره عملیات‌های اخیر در دریای چین جنوبی و همچنین روابط نیروی دریایی مذاکره کنند.

این سومین کنفرانس ویدیویی بین فرماندهان نیروی دریایی آمریکا و چین محسوب می‌شود.

چین از واشنگتن به خاطر ارسال ناوشکن حامل موشک هدایت‌شونده به داخل 12 مایلی یکی از جزایر ساخت چین در مجمع‌الجزایر اسپارتلی که روز سه‌شنبه صورت گرفت، انتقاد کرده و گفت: ما کشتی نیروی دریایی آمریکا را ردگیری کرده و به آن هشدار دادیم و سفیر آمریکا را برای بیان اعتراضمان فراخواندیم.

گشتزنی این ناوشکن مهمترین چالش آمریکا درخصوص آب‌هایی است که چین ادعای مالکیت بر آنها را دارد.

از سوی دیگر گزارش شده که آدمیرال هری هریس، فرمانده نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام در چند روز آتی برای مذاکره به پکن می‌رود. این در حالی است که سفارت آمریکا در چین هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

انتهای پیام

کد N1008354

وبگردی