آفتاب

شهادت 2 فلسطینی در الخلیل و قدس/حمله نظامیان صهیونیست به منازل رهبران جهاد اسلامی

شهادت 2 فلسطینی در الخلیل و قدس/حمله نظامیان صهیونیست به منازل رهبران جهاد اسلامی

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) با تیراندازی به سمت یک جوان فلسطینی اهل شهر الخلیل او را مستقیما هدف قرار داده و به شدت زخمی کردند که لحظاتی پیش خبر شهادت وی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، نظامیان صهیونیست مدعی شدند که این جوان فلسطینی را پس از حمله با سلاح سرد به یک نظامی صهیونیستی که منجر به زخمی شدن وی شد، هدف قرار داده‌اند، اما شاهدان عینی این ادعای آنها را تکذیب کردند.

نظامیان صهیونیست مستقر در ایست بازرسی واقع در محله سلایمه که به ایست بازرسی شماره 160 معروف است مستقیما به سمت یک جوان 20 ساله فلسطینی تیراندازی کردند و وی در اثر شدت جراحات و خونریزی شدید جان خود را از دست داد.

یک شاهد عینی این حادثه اظهار داشت که دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی اقدام به پرتاب سنگ به سمت نظامیان صهیونیست مستقر در ایست بازرسی نظامی شماره 160 کردند که منجر به زخمی شدن یک نظامی صهیونیستی از ناحیه سر شد و همزمان با این حادثه جوان فلسطینی مذکور در حال عبور از نزدیکی این محل بود و نظامی مذکور با تیراندازی گسترده به سمت وی باعث زخمی شدن شدید او شد.

اما رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که این نظامی صهیونیستی در اثر حمله با سلاح سرد از ناحیه گردن زخمی شده و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است، اما جوان فلسطینی در اثر تیراندازی نظامی صهیونیستی زخمی شده است و همچنان بر روی زمین در حال خونریزی است.

پایگاه صهیونیستی "0404" اعلام کرد که این جوان فلسطینی در اثر شدت جراحات وارده و خونریزی زیاد به شهادت رسیده است، اما منابع صهیونیستی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.

یک فلسطینی ساکن محله جبل المکبر در قدس اشغالی نیز پس از اینکه به خاطر موانع بتنی وضع شده از سوی ارتش صهیونیستی که باعث ترافیک سنگین و بسته شدن خیابان اصلی این محله شده بود، نتوانست در فرصت مناسب خود را با آمبولانس به بیمارستان برساند، جانش را از دست داد تا دومین شهید بیست و نهمین روز انتفاضه قدس لقب بگیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، پلیس رژیم صهیونیستی حاضر به همراهی این آمبولانس بخش مراقبت‌های ویژه برای انتقال مریض از منزلش در محله مدارس به مرکز پلیس "عوز" نشد و در حالی که انتظار می‌رفت این آمبولانس بیمار را در عرض 2 دقیقه به بیمارستان انتقال دهد به خاطر بسته بودن خیابان مدارس و خیابان غزیل، این آمبولانس مجبور به حرکت از طریق راه‌های فرعی شد و در نهایت مدت‌زمان رسیدن آن به بیمارستان تقریبا 10 دقیقه به طول انجامید.

در ادامه این ماموریت انتقال بیمار به مرکز درمانی، پس از رسیدن آمبولانس به مرکز پلیس عوز نیز وقت زیادی برای انتقال وی به بخش مورد نظر تلف شد و این طولانی شدن زمان انتقال بیمار به مرکز درمانی باعث از دست رفتن جان وی شد.

گفتنی است که صبح امروز (پنجشنبه) یک جوان فلسطینی دیگر نیز به ضرب گلوله یک نظامی صهیونیستی که به اشتباه فکر می‌کرد با سلاح سرد به او حمله کرده و او را از ناحیه سر زخمی کرده است، به شهادت رسید. با شهادت این دو فلسطینی شمار شهدای انتفاضه قدس از آغاز ماه اکتبر جاری به 67 نفر و آمار مجروحان به 2200 نفر رسید.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز با حمله به منازل تعدادی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جنین و روستاهای اطراف آن، تعدادی از فعالان این جنبش را بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست بامداد امروز یکی از فعالان جنبش جهاد اسلامی را از روستای عرابه بازداشت کردند و شب گذشته هم یک عضو دیگر این جنبش را از روستای جبع در اطراف جنین بازداشت کرده بودند.

سربازان ارتش صهیونیستی همچنین تعدادی از فعالان جنبش جهاد اسلامی را برای بازجویی احضار کردند.

انتهای پیام

کد N1008330

وبگردی