آفتاب
شاهزاده سعودی:

عربستان برای مقابله با ایران معاهده دفاع مشترک با تل‌آویو امضاکند

عربستان برای مقابله با ایران معاهده دفاع مشترک با تل‌آویو امضاکند

«ولید بن طلال» در گفتگو با یک روزنامه عرب‌زبان با بیان اینکه عربستان برای مقابله با ایران و نفوذ آن در منطقه باید با تل‌آویو معاهده مشترک امضا کند، مدعی شد: ایران به دنبال سرنگونی آل‌سعود است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ولید بن طلال» شاهزاده سعودی روز سه شنبه گفتگویی را با روزنامه کویتی «القبس» انجام داده که بخش هایی از آن منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، وی در این گفتگو با بیان اینکه مقامات سعودی باید استراتژی و سیاست های خود در قبال ایران را تغییر دهند، گفت: با توجه به تحولات اخیر در منطقه به ویژه در سوریه و دخالت نظامی ناگهانی روسها در این کشور، باید برای مقابله با ایران و نفوذ آن در منطقه، عربستان و اسرائیل معاهده دفاع مشترک با یکدیگر امضا کنند.

وی تأکید کرد: من بر لزوم تقویت روابط اسرائیل و کشورهای عربی تأکید دارم، زیرا تحقق این مسأله را گامی مهم برای مقابله با تهدید جدی ایران می دانم.

این شاهزاده سعودی مدعی شد: ایران قصد سرنگونی آل سعود در عربستان را دارد. وی همچنین با اشاره به تحولات اخیر فلسطین، گفت: با قدرت در کنار اسرائیل برای مقابله با انتفاضه مردم فلسطین می ایستم و تمام تلاشم را برای به شکست کشاندن هرگونه طرحی که در آن اسرائیل محکوم شناخته شود را انجام می دهم.

این شاهزاده سعودی با طرح این ادعا که ایران با حمایت از اسد قصد دارد حضور خود در دریای مدیترانه را تقویت کند، تصریح کرد: آنچه که بیش از پیش وضعیت را برای عربستان و کشورهای همپیمان آن سخت کرده است، حمایت تمام قد و پرقدرت پوتین از سوریه است. وی ادامه داد: برای مقابله با محور ایران، روسیه و حزب الله باید روابط میان عربستان و اسرائیل بیش از پیش مستحکم شود.

کد N1008162

وبگردی