آفتاب
آیت الله مکارم شیرازی:

دشمن از راه‌های گوناگون می‌تواند وارد کشور شود/ باید هوشیار باشیم

دشمن از راه‌های گوناگون می‌تواند وارد کشور شود/ باید هوشیار باشیم

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمن می‌تواند از راه‌های گوناگون وارد کشور شود، گفت: اگر هوشیار نباشیم، آسیب پذیر خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح پنج‌شنبه در دیدار سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاونان این سازمان، ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل، اظهار داشت: از توضیحات شما دریافتیم که در فعالیت‌های خود مسلط و هوشیارید.

وی با اشاره به خطبه جهاد امام علی(ع) در نهج البلاغه، ابراز داشت: حضرت در این خطبه فرمودند «إِنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أَبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ الل‌ُ لِخاصَّةِ أَولیائِهِ وَهُوَ لِباسُ التَّقوی وَدِرعُ اللّه‌ِ الحَصینَةِ وَجُنَّتُهُ الوَثیقَةُ/ براستی که جهاد یکی از درهای بهشت است که خداوند آن را برای اولیای خاص خود گشوده است. جهاد جامه تقوا و زره استوار خداوند و سپر محکم اوست».

استاد برجسته حوزه افزود: در تمام دنیا موجوداتی می‌توانند حیات و بقا داشته باشند که مجاهد بوده و با جهاد زندگی کنند.

وی با بیان این مطلب که جهاد در ساختمان بدن انسان نیز وجود دارد، تصریح کرد: در جامعه نیز نیاز به مجاهد و مبارز بوده و با نبود آنان، حق حیات از همه گرفته می‌شود.

یکی از مهم‌ترین شاخه‌های جهاد، پدافند غیرعامل است

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه زندگی عقیده و جهاد در مسیر آن عقیده است، گفت: جهاد دارای شاخه‌هایی همچون شاخه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، تبلیغاتی، فرهنگی و ... است که یکی از مهم‌ترین شاخه‌های آن، پدافند غیرعامل است که اگر این شاخه فعال باشد، کشور، نظام و جامعه بیمه و تضمین خواهد شد.

وی فعالان پدافند غیرعامل را مجاهدان فی سبیل الله دانست و اظهار داشت: شما عزیزان می‌دانید که دشمن می‌تواند از راه‌های گوناگون وارد کشور شود؛ پس باید آماده بود و با آنان مقابله کرد؛ چراکه اگر هوشیار نباشیم، آسیب پذیر خواهیم بود.

این مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: باید با تفکر، راه‌های گوناگون نفوذ را پیش بینی و پیشگیری کرد و آماده بود.

خود را آماده جهاد تهاجمی کنید

وی ابراز داشت: برنامه‌های دفاعی، بخشی از فعالیت‌های شماست؛ پس باید برای جهاد تهاجمی نیز خود را آماده کرده و به آنان آسیب برسانید که بحمدالله این قسمت نیز فعال است و امروز صدای فریاد دشمن به گوش می‌رسد.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان گفت: بخشی از برنامه‌های پدافند غیرعامل محرمانه است؛ اما باید قسمت‌های علنی آن را به گوش مردم رسانده و اطلاع رسانی کنید تا جامعه اطلاع داشته و بخشی از مشکلات موجود رفع شود.

کد N1008108

وبگردی