آفتاب

اخراج پلیس آمریکایی خشن در پی بدرفتاری با دانش‌آموز سیاهپوست

اخراج پلیس آمریکایی خشن در پی بدرفتاری با دانش‌آموز سیاهپوست

یک مامور پلیس در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا که ویدئویی از وی هنگام زمین زدن یک دانش‌آموز دختر در کلاس درس منتشر شده بود، اخراج شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لئون لات، کلانتر ریچلند کانتی گفت که بن فیلدز "روال صحیح کاری را دنبال نکرده است."

وی مسئول حفظ امنیت در دبیرستان اسپرینگ ولی در شهر کلمبیا بود.

کلانتر لات گفت:‌ او نباید دانش‌آموز را پرت می‌کرد. خیلی کارها بود که باید براساس آموزش پلیسی می‌کرد، اما پرت کردن دانش‌آموز جزو این آموزش‌ها نبود.

یک دانش‌آموز که از این صحنه فیلمبرداری کرده به رسانه‌های محلی گفته است که رویداد زمانی آغاز شد که دختر دانش‌آموز در حین کلاس موبایل خود را در دست گرفت و وقتی از او خواسته شد تا موبایل را کنار بگذارد، اعتنایی نکرد. مدیر مدرسه به همین خاطر پلیسی را فراخواند و این مامور پلیس از دختر که یک آمریکایی آفریقایی‌تبار است، خواست تا از کلاس خارج شود اما این دختر در پاسخ گفت که مرتکب کار خلافی نشده و بعد از آن بود که پلیس وی را گرفت و از جایش بلند کرد تا به زور از کلاس خارج کند.

ویدیویی که از صحنه منتشر شده، افسر پلیس را در حالی نشان می‌دهد که دختر را از جایش بلند کرده و به زمین می‌زند و وی را روی زمین می‌کشاند. گروه‌های مدافع حقوق مدنی و بسیاری از والدین به این اقدام پلیس اعتراض کرده‌ بودند. وزارت دادگستری آمریکا پیشتر اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است. سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا گفت تحقیقات در مورد "شرایط در زمان بازداشت" این دانش‌آموز در جریان است و بررسی‌ها مشخص خواهد شد آیا قوانین فدرال نقض شده‌اند یا نه. این مامور پس از حادثه به مرخصی اجباری فرستاده شد و اکنون اخراج شده است.

انتهای پیام

کد N1008002

وبگردی