آفتاب
دادستان کل کشور در همایش ملی پدافند غیرعامل:

پدافند غیرعامل در متن ماموریت همه مدیران باشد

پدافند غیرعامل در متن ماموریت همه مدیران باشد

دادستان کل کشور گفت:‌ پدافند غیرعامل باید در متن ماموریت همه مدیران باشد و اگر نسبت به این موضوع، نگاه حاشیه‌ای داشته باشیم، برخورد با تهدیدات انفعال‌آمیز خواهد بود.

دادستان کل کشور گفت:‌ پدافند غیرعامل باید در متن ماموریت همه مدیران باشد و اگر نسبت به این موضوع، نگاه حاشیه‌ای داشته باشیم، برخورد با تهدیدات انفعال‌آمیز خواهد بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در همایش‌ ملی پدافند غیرعامل که صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: امروز اگر نسبت به ظرفیت‌های کشور نگاه دقیقی داشته باشید، تنها بخش نظامی، اقتصادی و فرهنگی ما مهم نیست بلکه جمهوری اسلامی ایران با همه ظرفیت‌ها در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی در معرض تهدید دشمنان است. دشمن هر چه که برای ما ظرفیت تلقی می‌شود را در معرض تهدید قرار داده است و اگر اتفاقی در کشور نمی‌افتد، به دلیل نتوانستن اوست.

دادستان کل کشور ادامه داد: بدون تردید سازمان پدافند غیرعامل نمی‌تواند همه ظرفیت‌ها را برای مصونیت‌بخشی بر عهده بگیرد و ظرفیت این سازمان، رصد کردن همه حوزه‌ها است که آیا این حوزه‌ها در برابر تهدیدات مصونیت‌سازی شده‌اند یا خیر؟

رییسی با بیان اینکه اگر ما در مقابل آسیب‌ها و تهدیدها به صورت منفعل عمل کنیم، کارمان دچار کاستی است، اظهار کرد: هر مدیری در کشور باید در حوزه عملکرد خود به مصونیت‌سازی مجموعه زیر نظرش مشغول باشد، نه اینکه این مسئله را در حاشیه ببیند.

وی افزود: پدافند غیرعامل نیز باید در متن ماموریت همه مدیران قرار گیرد؛ در غیر این صورت برخورد با تهدیدات منفعلانه خواهد بود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: تداوم مدیریت مدیران در گرو مصون‌سازی تهدیدات است. همچنین اجرای پدافند غیرعامل نیازمند ضمانت اجرایی است تا اگر بر اساس عدم پیش‌بینی مدیریتی، خسارتی حاصل شد، پاسخگویی برای آن وجود داشته باشد.

رییسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مصونیت اجرای برجام را توجه به شروط رهبری می‌داند، تصریح کرد: اگر به این شروط توجه نشود، ما مصونیت لازم را در اجرای برجام نخواهیم داشت و تنها توجه به شروط رهبری است که می‌تواند از کشور، ذخایر، داشته‌ها و ظرفیت‌های ما صیانت کند.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ما توانمند باشیم، اظهار کرد: اگر امروز آمریکایی‌ها هر جای عالم که می‌روند، می‌گویند ایران آنجا حضور دارد، این در حقیقت فکر و اندیشه استقلال‌طلبی ایرانی‌ها است که آنجا حضور دارد.

انتهای پیام

کد N1007924

وبگردی