آفتاب
دریادار سیاری:

ایران نقطه استراتژیک منطقه است

ایران نقطه استراتژیک منطقه است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقاط قوت ایران گفت: موقعیت جغرافیایی، مشخصات فیزیکی و وسعت دریایی از نقاط قوت کشور است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه قزوین، دریادار حبیب الله سیاری در مراسم توسعه دریا محور کشور که ظهر امروز در سالن علامه رفیعی دانشگاه آزاد باراجین برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان برای تسلط بر یک کشور بیشتر به مراکز آبی آن‌ها توجه می‌کنند بنابراین باید دقت بسیار زیادی روی مناطق آبی شود.

وی افزود: نقشه دشمنان بدین صورت است که بر آب‌های کشور تسلط داشته و مردم را از ساحل دور کنند تا بتوانند بر کشور تسلط داشته باشند.

سیاری ادامه داد: ما در بحث انرژی پاک با وجود دریاهای بسیار از دیگر کشورها عقب هستیم و با وجود منابع عظیم دریایی نسبت به استانداردهای جهانی عقب‌تر هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: می‌توان از منابع دریایی در بحث انرژی، تجارت، تغذیه و گردشگری استفاده کرد که در حال حاضر مردم با منابع غذایی دریایی غریب هستند.

وی افزود: با وجود اینکه ایران از لحاظ دریایی بسیار غنی است اما هنوز نتوانسته‌ایم بهره‌مندی لازم را از دریاها ببریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان از دانشجویان و اساتید خواست تا با اهمیت به دریا و دریا نوردی در راستای تقویت این امر مهم گام بردارند.

انتهای پیام

کد N1007898

وبگردی