آفتاب
رأی منفی آمریکا و اسرائیل؛

سازمان ملل به پیش نویس رفع تحریم های کوبا رای مثبت داد

سازمان ملل به پیش نویس رفع تحریم های کوبا رای مثبت داد

سازمان ملل متحد در نشست شب گذشته خود به اتفاق آرا به پیش نویس ارائه شده توسط هاوانا در خصوص رفع تحریم های کوبا رای مثبت داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، این پیش نویس با ۱۹۱ رای مثبت در برابر تنها دو رای مخالف به تصویب سازمان ملل رسید.

آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها مخالفان این پیش نویس بودند. دلیل آمریکا برای مخالفت با این پیش نویس آن بود که اعتقاد داشت روندی که توسط «باراک اوباما» رئیس جمهور ایالات متحده، برای عادی سازی روابط واشنگتن-هاوانا و همچنین لغو تحریم های کوبا طی شده در این پیش نویس ذکر نشده است.

پیش نویس ارائه شده به سازمان ملل از سوی هاوانا، علاوه بر آنکه بر لغو تحریم های کوبا تاکید شده از کشورهای عضو خواسته شده تا از مداخله در امور داخلی دیگر کشورها خودداری کرده و به آزادی تجارت و دریانوردی بین المللی احترام بگذارند.

آمریکا در حالی با این پیش نویس مخالفت کرده که از اوایل سال جاری میلادی اوباما با اشاره به بی نتیجه بودن سیاست های ۵۰ سال گذشته واشنگتن برای منزوی کردن کوبا، از عادی سازی رابطه با هاوانا و لغو تحریم های کوبا خبر داده بود و در همین رابطه مدتی قبل سفارتخانه های دو کشور در واشنگتن و هاوانا گشایش یافت.

کد N1007428

وبگردی