آفتاب

شورای حقوق بشر تجاوزات رژیم صهیونیستی را بررسی خواهد کرد

شورای حقوق بشر تجاوزات رژیم صهیونیستی را بررسی خواهد کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به وخامت اوضاع فلسطین اشغالی و تجاوزات رژیم صهیونیستی از جامعه جهانی خواست برای تحقق آرمان فلسطین همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در خصوص فلسطینیان را بررسی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، قرار است «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رابطه با تجاوزات و هتک حرمت های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی سخنرانی کند.

در این رابطه، محمود عباس با «زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در مقر این سازمان واقع در ژنو دیدار کرد و دو طرف در مورد تحولات خطرناک سرزمین های اشغالی، کشتار فلسطینیان و تجاوزات رژیم صهیونیستی به بحث و گقتگو پرداختند.

رئیس تشکیلات خودگردان در کنفراس مطبوعاتی مشترک با «فریدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: اوضاع فلسطین اشغالی هم اکنون بسیار وخیم است، شاید دلیل اصلی آن ناامیدی نسل جدید فلسطینیان از تحقق راه حل تشکیل دو دولت (فلسطین و اسرائیل) باشد.

وی همچنین تصریح کرد: ما بی هیچ وهم و خیالی خواهان رسیدن به راه حل سیاسی به منظور تشکیل دولت فلسطین هستیم که در کنار دولت اسرائیل و به صورت مسالمت آمیز به حیات خود ادامه دهد و از جهانیان می خواهیم که به صورت جدی برای تحقق این خواسته فلسطینیان همکاری و تلاش کنند.

گفتی است در پی هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و ضرب و جرح شهروندان فلسطینی و به تبع آن انجام عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان اوضاع امنیتی سرزمین های اشغالی وخیم شده است به گونه ای از آن به انتفاضه سوم یاد می کنند و تا الان ۶۴ شهید و بیش از ۷ هزار زخمی برجای گذاشته است.

کد N1007420

وبگردی