آفتاب

پخش «زیر نور ماه» از تلویزیون

پخش «زیر نور ماه» از تلویزیون

سینمایی «زیر نور ماه» جمعه ساعت 20:15 روی آنتن «سینما چهار» می‌رود.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، «زیر نور ماه» ساخته رضا میرکریمی و به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی در سال ۱۳۷۹ است.

این فیلم نخستین فیلم سینمایی بعد از انقلاب است که شخصیت اصلی آن یک روحانی شیعه است. در کارنامه فیلم‌سازی رضا میرکریمی نیز این دومین فیلم سینمایی بعد از «کودک و سرباز» و چند فیلم کوتاه و سریال تلویزیونی است.

داستان این فیلم درباره طلبه‌ای به نام سید حسن است که معتقد است چون مانند پدربزرگش میان مردم نیست و نفسش تاثیری ندارد نمی‌تواند لباس روحانیت را بپوشد و تنها برای دلخوشی خانواده اش چنین می‌کند. روزی که لباس روحانیت را می‌خرد در مترو پسرکی لباس او را می‌دزدد. جستجوی او برای لباس موجب آشنایی او با بی خانمانان زیر پل رسالت می‌شود. او سرانجام همه کتابهایش را می‌فروشد تا بتواند به آنها کمک کند. خواهر آن کودک نیز یک زن خیابانی است که اقدام به خودکشی می‌کند. سید حسن او را به بیمارستان می رساند. روزی که طلاب از دست استادشان ملبس می‌شوند سیدحسن لباس روحانیت را از زن خیابانی پس می‌گیرد.

سینمایی «زیر نور ماه» جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فجر، جایزه اول هفته منتقدان جشنواره کن (موسوم به جایزه بزرگ)، جایزه طاووس نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم دهلی نو، برنده جایزه بهترین کارگردانی، جایزه ویژه منتقدان و جایزه بخش جنبی فرمانداری توکیو در جشنواره بین المللی فیلم توکیو، جایزه هیات داوران جشنواره فیلم بیروت، دیپلم افتخار فیلم‌برداری در جشنواره فیلم فجر، دیپلم افتخار نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بخش فیلم سینمایی توسط محمود نظرعلیان به عنوان بهترین بازیگر مکمل مرد سال ۱۳۷۹ را به خود اختصاص داده است.

در این سینمایی حسین پرستار (در نقش سید رضا)، حامد رجبعلی (در نقش کودک، جوجه)، شقایق دهقان (خواهر جوجه)، مهران رجبی (مدیر مدرسه علمیه)، اصغر حیدری (مجید)، فرشته صدرعرفایی (خواهر مجید)، علی بکانیان، محمود نظرعلیان و ... ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1007368

وبگردی