آفتاب

همکاری وستینگهاوس با انرگواتم اوکراین در زمینه انرژی هسته‌ای

همکاری وستینگهاوس با انرگواتم اوکراین در زمینه انرژی هسته‌ای

کمپانی الکتریک وستینگ هاوس و مقامات اوکراین اعلام کردند برای حمایت از برنامه جامع برای پیشرفت ایمنی و کارآمدی مجموعه هسته‌ای اوکراین با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیرنیوز، شرکت وستینگ هاوس که بخش عمده‌ای از سهامش متعلق به توشیبای ژاپن است، یکی از چندین شرکت واقع درایالات متحده است که به هیات همراه پنی پرتیزکر، وزیر بازرگانی ایالات متحده در سفر به کیف پیوسته‌اند.

وستینگ‌هاوس و انرگواتم متصدی نیروگاه انرژی هسته‌ای اوکراین در دسامبر گذشته موافقت کردند تا ارسال سوخت هسته‌ای به نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای اوکراین را به طرز قابل توجهی تا سال 2020 افزایش دهند.

این دو شرکت اعلام کردند این افزایش همکاری‌ها تنوع و ایمنی منابع سوخت هسته‌ای را برای مجموعه راکتورهای اوکراین به همراه دارد.

دنی رودریک، رییس و مدیرعامل وستینگ‌هاوس در بیانیه‌ای گفت:‌ اوکراین برای تامین بیش از 50 درصد تقاضای الکتریسته‌اش به انرژی هسته‌ای اتکا دارد. موفقیت در همکاری با انرگواتم بازدهی تولید انرژی داخلی اوکراین را افزایش خواهد داد و نیز در حالی که ایمنی و امنیت را بالا می‌برد نیاز الکتریسته این کشور را تامین می‌کند و آن را وارد بازارهای تجاری اروپا می‌کند.

نخست‌وزیر اوکراین نیز در بیانیه‌ای گفت این پروژه به خوبی پیش می‌رود و اوکراین امیدوار است تا سرمایه‌گذاری بیش‌تری را از موسسات ایالات متحده شامل بانک صادرات – واردات ایالات متحده و شرکت‌های سرمایه گذاری خصوصی برون مرزی دریافت کند.

انتهای پیام

کد N1007345

وبگردی