آفتاب
کمیته نظارت هسته‌ای ایالات متحده اعلام کرد:

نیروگاه های هسته‌ای آمریکا در برابر زلزله ایمن هستند

نیروگاه های هسته‌ای آمریکا در برابر زلزله ایمن هستند

کمیته نظارت هسته‌ای ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کرد نیروگاه‌های هسته‌ای در ایالات متحده برای ادامه فعالیت خود ایمن هستند اما تا زمانی که خطر زمین لرزه مورد توجه است، لازم است تا در زمان مناسب تحقیقات عمیقی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته نظارت هسته‌ای آمریکا پس از اتمام بازنگری اطلاعات به‌روز خطر زمین لرزه در تمام نیروگاه‌های هسته‌ای ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: بازدیدهای مهم ما نشان داده است که راکتورهای کم‌تری نسبت به آن چه که فکر می کردیم واقعا به بررسی عمیق نیاز دارند.

این نتایج به این معنی است که هم صنعت هسته‌ای و هم کمیته نظارت هسته‌ای بهتر می‌توانند بر مهارت‌های مربوط به زمین لرزه در نیروگاه‌هایی که نیاز به بررسی بیش‌تری دارند تمرکز کنند.

این آژانس از نیروگاه‌های ایالات متحده درخواست کرده بود تا به‌دنبال حادثه هسته‌ای فوکوشیما داییچی در ژاپن در مارس 2011 به بررسی مخاطرات زمین لرزه‌ای بپردازند.

این کمیته اعلام کرد: بسیاری از راکتورهای ایالات متحده در حال حاضر فرمان مارس 2012 کمیته نظارت هسته‌ای برای تجهیزات بیش‌تر ایمنی و افزایش بر نظارت سوخت هسته‌ای را اجابت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1007331

وبگردی