آفتاب

سردارسلامی: باید آماده اداره جنگ‌های متنوع نیابتی و مستقیم باشیم

سردارسلامی: باید آماده اداره جنگ‌های متنوع نیابتی و مستقیم باشیم

مهر نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، با بیان اینکه باید آماده اداره جنگهای متنوع نیابتی ومستقیم باشیم گفت: ایران دیکته هیچ بیگانه ای رانمی نویسد وخود انشاکننده ادبیات جدید مبارزه برای ملتهای مسلمان است.

سردار حسین سلامی در همایش ملی پدافند غیر عامل تصریح کرد: هنوز جنگ نزد قدرت های بزرگ به عنوان مهمترین راه حل سیاسی تلقی می شود. هنوز این عبارت رایج که جنگ ادامه سیاست به طریق دیگری است فضای ذهنی بازیگران از سوی قدرت و سیاست در جهان را شکل می دهد.

سلامی با بیان اینکه آمریکا در ۲۲ کشور اسلامی دارای پایگاه هوایی است خاطرنشان کرد: آنها از همین پایگاه ها به کشورهای مسلمان حمله می کنند. آمریکا و اسرائیل تا به امروز ۱۴ کشور اسلامی را مورد حمله قرار داده اند. ما در چنین فضایی زندگی می کنیم و باید قدرتمند باشیم.

وی تاکید کرد: کشورهایی می توانند ادامه حیات دهند که ظرفیت های لازم برای ادامه جنگ را داشته باشند. اکثر جنگ ها قابل پیش بینی و پیشگیری نبوده اند و همه آنها چه کوتاه و چه بلند و چه ائتلافی و چه غیر ائتلافی مسیر سرنوشت ملت ها را تغییر داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: جنگ ها تاثیرات گسترده بر حیات و سرنوشت ملی کشورها به جای می گذارد و شاید جمهوری اسلامی ایران در این حوزه یک استثنا در دنیا محسوب شود.

سلامی تصریح کرد: قدرت های بزرگ هنوز جنگ را به عنوان مهمترین راه حل سیاسی تلقی می کنند و انبارهای تسلیحات آمریکا و اسرائیل باز شده و ابرهای باران زای جنگ بر سرزمین های اسلامی بارش گرفته است.

وی گفت: اروپا تابعيت سیاسی آمریکا پذیرفته است و تحریم ایران و خروج سوریه و یمن از نظام اقتصادی جهانی، ضربه هایی را به اروپا و دیگر کشورها وارد کرده و اگر عراق را با شرایط امنیتی و سیاسی امروز می بینید که بسیاری از قدرت ها در تلاشند آن را تجزیه کنند، ناشی از جنگ هایی است که صدام بر ما و کویت تحمیل کرد و آمریکا به این کشور حمله کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه نفس غرب همواره برای مسلمانان شعله های آتش می دهد ادامه داد: امروز نبرد ما با دشمنان کوچک و بزرگ بر سر این است که آنها می گویند ما شما را تهدید می کنیم و قدرت مان را توسعه می دهیم اما شما باید قدرت تان را متوقف کنید. این منطق آنهاست و آنها می خواهند برای ما دیکته بگویند. اگر برای جنگ آماده نباشیم اجازه زندگی در صلح را به ما نمی دهند. امروز زمان طلائی واکنش به بحران در اختیار ماست و پدافند غیر عامل نیز به معنی مدیریت صحنه ای از جنگ است که هنوز اتفاق نیفتاده است.

2727

 

 

کد N1007190

وبگردی