آفتاب

دیدار وزیر دفاع آلمان با بارزانی در اربیل

دیدار وزیر دفاع آلمان با بارزانی در اربیل

وزیر دفاع آلمان با اشاره به ادامه کمک‌ها و حمایت‌های نظامی این کشور از پیشمرگ‌ها در نبرد با داعش، اعلام کرد این کشور ماه دسامبر آتی مسوولیت فرماندهی ائتلاف ضدداعش را در اقلیم کردستان برعهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه‌نیوز عراق، اورسلافون دیرلاین، وزیر دفاع آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه تاکنون 2700 پیشمرگ و نیز یکی از تیپ‌های وابسته به ایزدی‌ها توسط این کشور آموزش داده شده‌اند، گفت: آلمان به حمایت خود از پیشمرگ‌ها ادامه خواهد داد.

لاین افزود: قرار است 2000 ماسک و 3000 لباس نظامی در اختیار نیروهای پیشمرگ قرار گیرد و همچنین تجهیزات نظامی، ملزومات پزشکی و دیگر نیازها در اختیار اقلیم کردستان قرار گیرد.

وزیر دفاع آلمان با اشاره به اینکه این کشور در ماه دسامبر آتی مسوولیت فرماندهی ائتلاف ضدداعش را در این اقلیم برعهده خواهد گرفت، اظهار داشت: هدف ما نابودی داعش است و در این راستا و نیز برای آزادسازی مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی با یکدیگر همکاری خواهیم کرد.

وی در ادامه خطاب به بارزانی گفت: در طول یک سال و نیم گذشته شما موفق شدید اعتماد ما را به خود جلب کنید و کردستان عراق در زمینه مقابله با داعش، اسکان تعداد زیادی آواره و نیز امیدوارسازی آنها برای بازگشت به خانه‌های خود بر الگویی در منطقه بدل شده است.

لاین روز سه‌شنبه برای بررسی مسائل مشترک اقلیم کردستان و آلمان در نبرد با داعش و نیز بررسی شرایط در میادین نبرد نشست مشترکی با بارزانی داشت.

وی پس از سفر به بغداد عصر روز دوشنبه (26 اکتبر) وارد اربیل شد.

انتهای پیام

کد N1007166

وبگردی