آفتاب
وال استریت ژورنال:

آمریکا به دنبال استقرار بالگرد آپاچی در عراق است

آمریکا به دنبال استقرار بالگرد آپاچی در عراق است

یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن به دنبال استقرار بالگردهای آپاچی در عراق با هدف کمک به مقابله با گروه تروریستی داعش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کردند که کاخ سفید در حال بررسی موضوع استقرار بالگردهای آپاچی در عراق است.

در این گزارش آمده است که این اقدام در چارچوب برنامه های کمک های جدید آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش انجام خواهد شد.

مسئولان آمریکایی در این رابطه اعلام کردند: این اقدام اقتضا می کند که صدها نظامی آمریکایی در عراق حضور داشته باشند. وال استریت ژورنال نوشت: مسئولان ارتش آمریکا برای نخستین بار صراحتا به اعزام نیروهای زمینی این کشور به سوریه اشاره کرده اند.

این مسئولان به کاخ سفید توصیه کرده اند ۸ فروند بالگرد آپاچی در عراق مستقر کنند تا برای حمله به مواضع داعش از آنها استفاده شود. پنتاگون همچنین پیشنهاد کرده است شمار اندکی از مشاوران نظامی آمریکا برای کمک به نیروهای عراقی به این کشور اعزام شوند و در عین حال با شورشیان مسلحی که واشنگتن از آنها به عنوان مخالفان میانه رو در سوریه نام می برد همکاری کنند.

کد N1007075

وبگردی