آفتاب
عضو هیأت رئیسه مجلس:

هر تحریمی علیه ایران، به برجام لطمه می‌زند

هر تحریمی علیه ایران، به برجام لطمه می‌زند

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر این که مسیر جمهوری اسلامی ایران همواره مسیری تعاملی بوده است گفت: به نظر می رسد هرگونه تحریمی به توافق نامه و برجام لطمه وارد می‌کند و افکار عمومی نسبت به غربی‌ها بی اعتمادتر می‌شود.

ضرغام صادقی درگفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: هم تیم مذاکره کننده کشورمان اعلام کرده و هم در متن برجام است که تحریم یا تهدید خلاف رویه توافق نامه است،‌ لذا انتظار جامعه بین‌المللی این است که نه تنها بحث جدیدی درباره تحریم مطرح نشود بلکه افکار عمومی در عرصه بین‌المللی آماده هستند که آمریکا و 1+5 به تعهداتشان عمل کنند.

وی با تاکید بر این که موضع جدید چیزی جز برداشتن تحریم‌ها نباید باشد گفت: اگر قرار باشد بحث تحریم جدید یا هر بهانه ای را مطرح کنند یا از حربه تهدید استفاده کنند طبیعتا با پاسخ کوبنده و محکم مردم ایران مواجه می شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطرنشان کرد: همان طور که تیم مذاکره کننده هم اعلام کرده اند، اگر بخواهند هرگونه تحریمی را مطرح کنند در حقیقت به توافق نامه و برجام لطمه وارد کرده اند و دبه در آوردن آمریکایی ها و 1+5 موجب می‌شود که افکار عمومی در عرصه بین‌المللی به این جمع بندی برسد آنکه غائله بازی را به هم می زند، 1+5 است.

این نماینده مجلس افزود: در واقع مسیر جمهوری اسلامی ، مسیر تعاملی و بر مبنای گفت‌وگو، مصالح و منافع ملت بوده است و از این گام اول به جهانیان ثابت می‌شود که جمهوری اسلامی اهل گفت‌وگو و پایبند به تعهدات است اما فقط طرف مقابل بر عکس عمل می‌کند.

صادقی با بیان این که در این شرایط بی اعتمادی افکار عمومی نسبت به 1+5 بیش‌تر و مضاعف می‌شود، گفت: از طرفی تحلیلی که رهبری از رفتار آمریکایی ها داشته‌اند در این برهه در کوتاه ترین زمان ممکن برای همه ثابت و ملموس می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: البته مذاکره کنندگان ما بیان کرده‌اند که بحث موشکی هیچ ارتباطی به بحث هسته‌ای ندارد و در این زمینه باید آن‌ها بدانند که هرگونه فشاری در قالب تهدید یا تحریم بی اثر است زیرا مواضع دفاعی را خودمان تعیین کرده و آنچه که مصلحت کشور است به آن عمل می کنیم.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: آن‌ها باید بدانند که هر چیزی خارج از ضوابط ، نتیجه ای جز ضربه زدن به جایگاه و پایگاه خودشان ندارد.

انتهای پیام

کد N1007067

وبگردی